گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 29 آگوست 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 29 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

همچنان که سرمایه‌گذاران در انتظار نتایج درآمدی شرکت انویدیا (Nvidia) هستند، معاملات سهام‌های ایالات متحده امروز با کاهش ارزش آغاز شدند. هرگونه نشانه‌ای از کاهش تقاضا می‌تواند نه تنها باعث سقوط سهام انویدیا شود، بلکه سهام سایر شرکت‌های فعال در زمینه تولید نیمه‌هادی‌ها و حتی بازار گسترده‌تر را نیز تحت تأثیر قرار دهد. با وجود این نگرانی‌ها، انتظار می‌رود که فروش سه‌ماهه این شرکت نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شود.

شاخص دلار امروز نتوانست به بالای سطح ۱۰۱ صعود کند و در زمان نگارش این گزارش در سطح ۱۰۰.۹۳ معامله می‌شد، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده بیشتر بدون تغییر در ۳.۸۲ درصد باقی ماند. این ثبات در بازدهی اوراق قرضه نشان می‌دهد که بازار عمدتاً کاهش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو در ماه سپتامبر را پیش‌بینی کرده است و تا زمان انتشار داده‌های اقتصادی بیشتر، فضای کمی برای حرکت بیشتر وجود دارد.

به دلیل تقویت دلار و پس از چندین روز روند صعودی چشمگیر، فلزات پایه امروز دچار اصلاح قیمت شدند که منجر به بازگشت جزئی به میانگین در بازار شد. تضعیف احساسات در چین تأثیر کمی بر این مجموعه داشت.

به طور خاص، قیمت آلومینیوم امروز به سطح ۲,۵۰۰ دلار در هر تن ($/t) کاهش یافت اما نتوانست به‌طور کامل از آن عبور کند، که نشان می‌دهد ممکن است در کوتاه‌مدت قیمت‌ها همچنان بالا باقی بمانند.

قیمت مس به محدوده ۹,۳۰۰ دلار در هر تن ($/t) تا ۹,۲۶۰.۵۰ دلار در هر تن ($/t) کاهش یافت. قیمت سرب و روی نیز به ترتیب به ۲,۰۸۵ دلار در هر تن ($/t) و ۲,۸۸۱ دلار در هر تن کاهش یافت.

افزایش ارزش دلار امروز باعث افزایش فشار بر فلزات گرانبها شد. قیمت طلا به ۲,۵۰۷ دلار در هر اونس ($/oz) کاهش یافت، در حالی که قیمت نقره به ۲۹.۳۹ دلار در هر اونس ($/oz) رسید.

قیمت نفت نیز کاهش یافت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۷۵.۱ دلار در هر بشکه ($/bl) و ۷۹.۱ دلار در هر بشکه ($/bl) معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 29 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.