صادرات محصولات فولادی ایران در ۵ ماه منتهی به اواخر مرداد ۲.۵۶ میلیارد دلار بوده است

صادرات محصولات فولادی ایران در ۵ ماه منتهی به اواخر مرداد ۲.۵۶ میلیارد دلار بوده است
آنچه در این مقاله میخوانید

آمارهای منتشر شده توسط اداره گمرک ایران نشان می‌دهد که صادرات محصولات فولادی از کشور در پنج ماه منتهی به ۲۱ آگوست (31 مرداد) به مجموع ۲.۵۶۶ میلیارد دلار رسیده است.

آمارهای منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد که ایران در این پنج ماه تا اواخر ماه آگوست حدود ۴.۹۷۹ میلیون تن متریک (mt) محصولات فولادی صادر کرده است.

شمش فولادی با ۶۵۱ میلیون دلار بیشترین ارزش صادرات را به خود اختصاص داده است، در حالی که میلگرد و ورق فولادی به ترتیب مسئول ۴۵۵ میلیون دلار و ۲۱۰ میلیون دلار از ارزش صادرات در دوره ماه‌های آوریل تا آگوست بوده‌اند.

اداره گمرک ایران اعلام کرد که کشور در همین دوره ۱۴۰ میلیون دلار لوله یا پروفیل فولادی و ۱۳۵ میلیون دلار محصولات فولادی نیمه‌تمام صادر کرده است.

ایران در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای به صادرات فلزات و محصولات معدنی متکی شده است، چون تحریم‌های ایالات متحده منجر به محدودیت‌هایی در صادرات نفت کشور شده‌اند.

صادرات فولاد ایران نیز در بحبوحه جنگ مداوم بین روسیه و اوکراین افزایش یافته است، جنگی که تأمین فولاد از این دو کشور بزرگ تولیدکننده فولاد را تحت تأثیر قرار داده است.

آمارهای منتشر شده هفته گذشته توسط انجمن جهانی فولاد نشان داد که ایران در دوره ماه‌های ژانویه تا جولای ۱۸.۴ میلیون تن متریک (mt) فولاد خام تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش تولید فولاد در ایران علیرغم کاهش جهانی تولید و قطع برق تحمیل‌شده به تولیدکنندگان فولاد در کشور در تابستان امسال به دست آمده است.

آمارها نشان داد که ایران در هفت ماه منتهی به ماه جولای همچنان دهمین تأمین‌کننده بزرگ فولاد در جهان باقی مانده است.

دیدگاه خود را درباره صادرات محصولات فولادی ایران در ۵ ماه منتهی به اواخر مرداد ۲.۵۶ میلیارد دلار بوده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.