گزارش روزانه بازار فارکس، 29 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 29 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیایی در طول شب کاهش یافت در حالی که ارزش دلار دیروز افزایش یافت.
  • داده‌های ضریب اطمینان تجاری نیوزلند به بالاترین حد خود در 10 سال گذشته رسید.
  • پس از آن که پیش‌بینی‌های درآمدی مطابق با برخی انتظارات خوش‌بینانه‌تر نبود، ارزش سهام انویدیا 6.9 درصد کاهش یافت.

اخبار بازار فارکس، 29 آگوست 2024

  • ارزش شاخص‌های سهام آسیایی در طول شب با کاهش مواجه شدند، در حالی که شاخص دلار آمریکا (USD) دیروز در برابر همتایان G10 خود تقویت شد. این افزایش عمدتاً به دلیل تقاضای دلار در پایان ماه بود و نه اخبار موضوعی خاص. با این حال، برخی از این افزایش‌ها در دلار آمریکا طی شب گذشته معکوس شد که بخشی از آن ناشی از سخنرانی نسبتاً متمایل به سیاست‌های انبساطی عضو کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC)، رافائل بوستیک (Raphael Bostic)، بود. بوستیک اظهار داشت که ممکن است زمان کاهش نرخ‌های بهره در ایالات متحده فرا رسیده باشد، اگرچه در ادامه اشاره کرد که همچنان به دنبال داده‌های بیشتری برای حمایت از کاهش نرخ‌ها در ماه آینده است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

    • تمرکز امروز بر داده‌های اقتصادی ایالات متحده خواهد بود، چون قرار است داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) و تراز تجاری ایالات متحده امروز در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تابستانی بریتانیا (BST) منتشر شود. (بلومبرگ)

  • بر اساس داده‌هایی که شب گذشته منتشر شد، داده‌های مربوط به ضریب اطمینان کسب‌وکار نیوزیلند در ماه آگوست به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسید. ۵۰.۶ درصد از پاسخ‌دهندگان انتظار داشتند که اقتصاد در سال آینده بهبود یابد، که این رقم نسبت به ۲۷.۱ درصد در ماه جولای افزایش یافته است. تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) معتقد است که این افزایش ممکن است به دلیل کاهش نرخ‌هایی باشد که توسط بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) اعمال شده است و نشان می‌دهد که این کاهش‌ها ممکن است به جای ایجاد ترس از رکود، به بهبود احساسات اقتصادی کمک کند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

    • با انتشار این اخبار، ارزش جفت ارز دلار استرالیا/ دلار نیوزیلند (AUDNZD) 0.6 درصد کاهش یافت.

  • در سایر اخبار، همچنان که پیش‌بینی‌های درآمدی نتوانست انتظارات خوش‌بینانه‌تر را برآورده کند، سهام انویدیا (Nvidia)، علیرغم رشد قوی سه‌ماهه، با کاهش ۶.۹ درصدی مواجه شد. این گزارش به‌طور گسترده‌ای از سوی فعالان بازار به ‌عنوان معیاری برای عملکرد فناوری و اقتصادی ایالات متحده مورد انتظار بود. با این حال، با توجه به این که این گزارش همچنان با انتظارات فعالان بازار همخوانی داشت، بازارهای ارز (FX) به شدت به این داده‌ها واکنش نشان ندادند. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 29 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.