تحلیل قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: افزایش ارزش دلار استرالیا با انتشار اخبار درباره تورم

تحلیل قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: افزایش ارزش دلار استرالیا با انتشار اخبار درباره تورم
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در مورد تحلیل جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • استرالیا داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد تورم در ماه جولای به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه گذشته کاهش یافته است.
  • سرمایه‌گذاران احتمال کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی استرالیا (RBA) را از 58 درصد به 48.4 درصد کاهش دادند.
  • فعالان بازار مشتاقانه منتظر انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی و هزینه مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده هستند.

تحلیل قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) روندی صعودی را نشان می‌دهد. پس از این که نرخ تورم استرالیا بالاتر از پیش‌بینی‌ها اعلام شد، ارزش دلار استرالیا به ‌تدریج در حال افزایش است. در همین حال، ارزش دلار آمریکا در حال کاهش است، چون سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتری در مورد چشم‌انداز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند.

روز چهارشنبه، استرالیا داده‌هایی منتشر کرد که نشان می‌دهد تورم در ماه جولای به پایین‌ترین سطح در چهار ماه گذشته کاهش یافته است. به‌طور خاص، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) از ۳.۸ درصد در ماه ژوئن به ۳.۵ درصد در ماه جولای کاهش یافت. با این حال، این رقم پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها برای افزایش ۳.۴ درصدی بود. علاوه بر این، بیشتر این کاهش به دلیل افت قیمت برق پس از یارانه‌های دولتی رخ داده است. در نتیجه، سرمایه‌گذاران احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) در ماه نوامبر را از ۵۸ درصد به ۴۸.۴ درصد کاهش دادند.

بانک مرکزی استرالیا (RBA) به دلیل تورم بالای اساسی همچنان سیاست‌های خود را در راستای افزایش نرخ بهره حفظ کرده است. با این حال، فعالان بازارها به طور کامل حداقل یک کاهش نرخ بهره را تا پایان سال پیش‌بینی کرده‌اند. این چشم‌انداز ثابت مانده است، چون احتمالاً فدرال رزرو نیز در ماه سپتامبر شروع به کاهش هزینه‌های استقراض خواهد کرد.

از زمانی که جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، در سمپوزیوم جکسون هول (Jackson Hole) چراغ سبز برای کاهش نرخ‌ها داد، دلار آمریکا همچنان شکننده باقی مانده است. سرمایه‌گذاران به‌طور کامل انتظار دارند که در ماه سپتامبر کاهش نرخ بهره رخ دهد. با این حال، این کاهش می‌تواند ۵۰ یا ۲۵ واحد (bps) باشد.

اگر داده‌ها قبل از جلسه نشان‌دهنده ضعف بیشتر اقتصاد باشند، فدرال رزرو به احتمال زیاد کاهش نرخ بیشتری را در پیش خواهد گرفت. از سوی دیگر، اگر داده‌ها با پیش‌بینی‌ها همخوانی داشته یا کمی بالاتر باشند، سیاست‌گذاران به کاهش کمتر نرخ بهره رأی خواهند داد. شرکت‌کنندگان بازار منتظر انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) و شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده هستند.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) امروز

سرمایه‌گذاران همچنان به تحلیل گزارش تورم استرالیا خواهند پرداخت، چون گزارش‌های کلیدی دیگری برای امروز برنامه‌ریزی نشده است.

تحلیل تکنیکال قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: گاوها در نزدیکی سطح 0.68 متوقف شدند

AUDUAD chart
نمودار 4 ساعته جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUDUSD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) به سطح مقاومت 0.6800 بازگشته است تا آن را دوباره آزمایش کند. در حال حاضر، گاوها (خریداران) در موقعیت برتر هستند چون قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده 30 روزه (30-SMA) قرار دارد. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز حرکت صعودی را بالای 50 نشان می‌دهد. با این حال، شاخص قدرت نسبی همچنین واگرایی نزولی را نشان می‌دهد که می‌تواند نشان‌دهنده کاهش قدرت مومنتوم صعودی باشد.

اگر گاوها ضعیف شوند، ممکن است نتوانند از سطح مقاومت 0.6800 فراتر بروند. در این صورت، ممکن است قیمت به سمت میانگین متحرک ساده (SMA) بازگردد یا به سمت پایین معکوس شود. با این حال، افزایش قدرت حرکت می‌تواند به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) اجازه دهد تا به یک قله جدید بالای 0.6800 دست یابد.

دیدگاه خود را درباره تحلیل قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: افزایش ارزش دلار استرالیا با انتشار اخبار درباره تورم بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.