فرانسه پاول دوروف را با وثیقه 5 میلیون یورویی آزاد کرد

فرانسه پاول دوروف را با وثیقه 5 میلیون یورویی آزاد کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام (Telegram)، همچنان در فرانسه با مشکلات قانونی جدی مواجه است و با اتهامات متعدد جنایی مرتبط با فعالیت‌های پلتفرم پیام‌رسانی خود روبرو است. گزارش‌ها حاکی از آن است که دادگاه فرانسه وثیقه وی را ۵ میلیون یورویی تعیین کرده و او اکنون از ترک کشور منع شده است.

مقامات فرانسوی مدیرعامل تلگرام، دوروف، را متهم کردند

پس از بازداشت پاول دوروف (Pavel Durov) در آخر هفته گذشته در فرودگاه لو بورژه (Le Bourget)، این شهروند ۳۹ ساله فرانسوی-روسی در ۲۸ آگوست (۷ شهریور) در برابر قاضی حاضر شد. مقامات فرانسوی او را متهم می‌کنند که به باندهای جنایتکار اجازه داده است تا از طریق تلگرام به قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، توزیع پورنوگرافی کودکان و پولشویی بپردازند.

روز چهارشنبه، گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌دهد دادستان‌های پاریس رسماً دوروف را متهم کرده‌اند و قضات فرانسوی وثیقه وی را ۵ میلیون یورو (۵.۵ میلیون دلار) تعیین کرده‌اند. طبق شرایط وثیقه، دوروف باید در فرانسه بماند، اگرچه دادستان‌ها ادعا می‌کنند که او «چیزی برای پنهان کردن ندارد.»

امانوئل مکرون (Emmanuel Macron)، رئیس‌جمهور فرانسه، اوایل این هفته اظهار داشت که در حالی که کشورش آزادی بیان را ارج می‌نهد، باید «در چارچوب قانونی» عمل کند. شبکه NBC News گزارش داده است که چندین مورد از اتهامات مربوط به انتقال غیرقانونی ممکن است دوروف را با ۱۰ سال حبس و حداکثر جریمه ۵۰۰,۰۰۰ یورویی مواجه کند.

دادستان‌های پاریس استدلال می‌کنند که تلگرام (Telegram) یا درخواست‌های قانونی برای ارائه داده‌ها را نادیده گرفته یا نتوانسته به آن‌ها عمل کند، و این امر را نشان‌دهنده «همدستی» این پلتفرم می‌دانند. اگرچه دوروف (Pavel Durov) از روز شنبه در بازداشت به سر می‌برد، تلگرام همچنان تأکید می‌کند که این شرکت از تمامی مقررات اتحادیه اروپا پیروی می‌کند و سیاست‌های نظارت و مدیریت محتوا را به اجرا می‌گذارد.

این شرکت ادعا می‌کند که «ادعا کردن این که یک پلتفرم یا مالک آن مسئول سوءاستفاده از آن پلتفرم است، غیرمنطقی است.»

نظر شما در مورد اتهامات وارده به بنیانگذار تلگرام در فرانسه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره فرانسه پاول دوروف را با وثیقه 5 میلیون یورویی آزاد کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.