نیوزیلند به دنبال پذیرش چارچوب گزارش دارایی رمزارزی OECD است

نیوزیلند به دنبال پذیرش چارچوب گزارش دارایی رمزارزی OECD است
آنچه در این مقاله میخوانید

دولت نیوزیلند لایحه‌ای را برای اجرای چارچوب گزارش‌دهی دارایی‌های رمزنگاری‌شده (CARF) سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) معرفی کرده است. این چارچوب با هدف افزایش شفافیت در بازار دارایی‌های رمزنگاری‌شده ایجاد شده است. از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۶ (12 فروردین 1405)، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری‌شده (CASPs) مستقر در نیوزیلند موظف خواهند بود اطلاعات مربوط به تراکنش‌های کاربران گزارش‌شده را جمع‌آوری و گزارش کنند. همچنین برای عدم رعایت این مقررات توسط CASPs و کاربران دارایی‌های رمزارزی، جریمه‌هایی پیشنهاد شده است.

نیوزیلند پیشنهاد جریمه برای شرکت‌های رمزارزی که به مقررات پایبند نیستند را مطرح کرد

وزیر درآمد نیوزیلند لایحه‌ای مالیاتی را ارائه کرده است که اجرای چارچوب گزارش‌دهی دارایی‌های رمزنگاری‌شده (CARF) سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) را پیشنهاد می‌کند. این لایحه که در ۲۶ آگوست (۵ شهریور) به قانون‌گذاران ارائه شد، اصلاحاتی در استانداردهای گزارش‌دهی مشترک (Common Report Standards) نیز پیشنهاد می‌کند.

بر اساس توضیحاتی که در مورد این لایحه ارائه شده است، اصلاحات پیشنهادی از ۱ آوریل ۲۰۲۶ (12 فروردین ۱۴۰۵) به اجرا درخواهند آمد. از این تاریخ، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری‌شده (CASPs) مستقر در نیوزیلند موظف خواهند بود اطلاعات مربوط به تراکنش‌های کاربران گزارش‌شده‌ای را که از طریق آن‌ها فعالیت می‌کنند، جمع‌آوری کنند.

علاوه بر این، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری‌شده موظف خواهند بود تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۷ (۹ تیر ۱۴۰۶) این اطلاعات را با سازمان مالیاتی نیوزیلند (Inland Revenue Service) به اشتراک بگذارند.

علاوه بر الزام ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری‌شده (CASPs) به اشتراک‌گذاری اطلاعات با نهاد جمع‌آوری درآمد، این لایحه همچنین پیشنهاد می‌کند که چارچوب گزارش‌دهی دارایی‌های رمزنگاری‌شده (CARF) در قانون مدیریت مالیات نیوزیلند مصوب ۱۹۹۴ (۱۳۷۳) گنجانده شود. همچنین این لایحه تغییراتی را در این قانون پیشنهاد می‌کند تا از تفسیر و اجرای این چارچوب گزارش‌دهی در نیوزیلند حمایت شود.

اصلاحات پیشنهادی همچنین نحوه رعایت الزامات توسط ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزارزی و مجازات‌هایی را که برای عدم رعایت این الزامات در نظر گرفته شده، مشخص می‌کند.

در توضیحات این لایحه آمده است:

«[اصلاحات پیشنهادی شامل] الزام RCASPها (و کاربران دارایی‌های رمزنگاری‌شده) به رعایت الزامات تعیین‌شده در چارچوب گزارش‌دهی دارایی‌های رمزنگاری‌شده، از جمله رویه‌های خودگواهی، الزامات دقت لازم، گزارش‌دهی و نگهداری سوابق می‌شود.»

علاوه بر این، لایحه وزیر درآمد نیوزیلند پیشنهاد می‌کند که برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری‌شده (CASPs) و کاربران دارایی‌های رمزنگاری‌شده که به مقررات تعیین‌شده در چارچوب گزارش‌دهی دارایی‌های رمزنگاری‌شده (CARF) پایبند نباشند، مجازات‌هایی اعمال شود.

این مجازات‌ها شامل جریمه‌ای حدود ۱۸۷.۱۲ دلار (۳۰۰ دلار نیوزیلند) برای هر الزامی است که ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری‌شده در گزارش‌دهی از آن تبعیت نمی‌کنند. این جریمه در سال مالی به حداکثر ۶,۲۳۷ دلار نیوزیلند محدود می‌شود که در بخش جدید پیشنهادی 142L(5)(a) آمده است.

در همین حال، وزیر نیوزیلند پیشنهاد جریمه ۶۲۳ دلار را برای کاربرانی که اطلاعات لازم برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری‌شده جهت رعایت الزامات چارچوب گزارش‌دهی دارایی‌های رمزارزی را ارائه نمی‌دهند، مطرح کرده است.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نیوزیلند به دنبال پذیرش چارچوب گزارش دارایی رمزارزی OECD است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.