گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 9 شهریور 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 9 شهریور 1403 (30 آگوست 2024)

با وجود نتایج درآمدی انویدیا که از سوی فعالان بازار منفی تلقی شد، معاملات سهام ایالات متحده امروز با افزایش ارزش آغاز شدند و مقاومت خود را نشان دادند. انویدیا در سه ماهه منتهی به ۲۸ جولای، درآمد بی‌سابقه ۳۰ میلیارد دلاری را گزارش داد که از انتظارات تحلیل‌گران (۲۸.۷ میلیارد دلار) بیشتر بود و افزایشی ۱۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشت. با این حال، علی‌رغم این عملکرد چشمگیر، همچنان که سرمایه‌گذاران نگرانی‌هایی درباره احتمال کاهش سرعت رشد سریع این شرکت ابراز کردند، ارزش سهام انویدیا در معاملات پس از ساعات رسمی ۶ درصد کاهش یافت.

احساس کلی بازار با انتشار داده‌های قوی در مورد اقتصاد کلان که بر تداوم قدرت اقتصاد ایالات متحده تأکید داشت، تقویت شد.

رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم از ۲.۸ درصد به ۳.۰ درصد نسبت به سال قبل اصلاح شد که ناشی از هزینه‌های قوی مصرف‌کنندگان بود. علاوه بر این، سودهای شرکتی در سه ماهه گذشته مجددا افزایش یافت و نگرانی‌ها در مورد وقوع رکود اقتصادی را کاهش داد.

در واکنش به انتشار داده‌های مثبت اقتصادی، شاخص دلار به ۱۰۱.۵ واحد افزایش یافت و بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده به ۳.۸۸ درصد رسید که نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران است.

همچنان که بازارها در یافتن جهت دچار تردید بودند، امروز در بازار فلزات پایه تغییرات اندکی مشاهده شد. قیمت مس پس از افزایش ذخایر در بورس فلزات لندن (LME) در ابتدای معاملات کاهش یافت و زیر سطح ۹,۲۰۰ دلار در هر تن در نوسان بود، اما سپس کمی بالاتر از آن یعنی با قیمت ۹,۲۴۴ دلار در هر تن معامله شد.

معاملات آلومینیوم زیر سطح ۲,۵۰۰ دلار در هر تن آغاز شد و طی روز کمی کاهش یافت و به ۲,۴۵۷.۵۰ دلار در هر تن رسید.

قیمت سرب به ۲,۰۳۵.۵۰ دلار در هر تن کاهش یافت، در حالی که قیمت روی تقریباً بدون تغییر در ۲,۸۷۸ دلار در هر تن باقی ماند.

با وجود تقویت دلار و افزایش بازدهی اوراق قرضه، ارزش فلزات گرانبها امروز افزایش یافت. طلا از زیان‌های دیروز بازگشت و با قیمت ۲,۵۲۴ دلار در هر اونس معامله شد، در حالی که قیمت نقره به ۲۹.۶ دلار در هر اونس رسید.

قیمت نفت نیز افزایش یافت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۷۶.۳ دلار در هر بشکه و ۸۰.۲ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 9 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.