استیو هانکه، اقتصاددان: تحقیقات نشان می‌دهد که صاحبان رمزارزها روان‌پریش هستند

استیو هانکه، اقتصاددان: تحقیقات نشان می‌دهد که صاحبان رمزارزها روان‌پریش هستند
آنچه در این مقاله میخوانید

استیو هنکی (Steve Hanke)، اقتصاددان، به یک مطالعه از دانشگاه تورنتو (University of Toronto) اشاره کرد که مالکیت ارزهای دیجیتال را با ویژگی‌های بیماری “مثلث تاریک” (Dark Tetrad) که شامل روان‌پریشی، خودشیفتگی، ماکیاولیسم و سادیسم است، مرتبط می‌داند. بر اساس این پژوهش، صاحبان ارزهای دیجیتال تمایلات روان‌پریشانه‌ای از خود نشان می‌دهند.

نتایج این تحقیق مالکیت ارزهای دیجیتال را با ویژگی‌های روان‌پریشانه مرتبط می‌داند

اقتصاددانی به نام استیو هنکی (Steve Hanke) این هفته به پژوهشی از دانشگاه تورنتو (University of Toronto) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که پژوهشگران این دانشگاه «دریافتند که دارندگان ارزهای دیجیتال سطوح پایین‌تری از تفکر تحلیلی و علمی را از خود نشان می‌دهند و بیشتر از جمعیت عمومی تمایل به روان‌پریشی دارند.» او توضیح داد:

پژوهش نشان می‌دهد: دارندگان ارزهای دیجیتال = روان‌پریش‌ها.

این پژوهش که در مجله علمی و داوری‌شده PLOS One منتشر شده است، توسط شین لیتریل (Shane Littrell)، کیسی کلوفستاد (Casey Klofstad) و جوزف ئی. اوسینسکی (Joseph E. Uscinski) تألیف شده است. این مطالعه بر روی همبستگی بین مالکیت ارزهای دیجیتال و ویژگی‌های شخصیتی مرتبط با «مثلث تاریک » (Dark Tetrad)، از جمله خودشیفتگی، ماکیاولیسم، روان‌پریشی و سادیسم تأکید دارد.

این مطالعه که در سال ۲۰۲۲ از ۲۰۰۱ بزرگسال آمریکایی نظرسنجی کرده است، همچنین نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از پاسخ‌دهندگان نوعی از ارزهای دیجیتال را در اختیار داشته‌اند. این مطالعه همچنین حاکی از آن است که دارندگان ارزهای دیجیتال بیشتر احتمال دارد که باورهای سیاسی متنوعی داشته باشند و به طور معمول مخالف اقتدارگرایی باشند.

علاوه بر این، این پژوهش نشان می‌دهد که مردان، افرادی که اخبار خود را از رسانه‌های اجتماعی جایگزین یا حاشیه‌ای دریافت می‌کنند، و افرادی که تمایل به رفتارهای استدلالی دارند، بیشتر به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال گرایش دارند. این یافته‌ها این تصور را که ارزهای دیجیتال ابزاری مالی صرفاً متعلق به جناح راست افراطی هستند، به چالش می‌کشند و طیف پیچیده‌تری از ویژگی‌های سیاسی و روان‌شناختی را در میان دارندگان آن‌ها نشان می‌دهند.

آیا مانند استیو هانکه، اقتصاددان، فکر می‌کنید صاحبان رمزارزها روانی هستند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره استیو هانکه، اقتصاددان: تحقیقات نشان می‌دهد که صاحبان رمزارزها روان‌پریش هستند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.