هشدار روسیه به فرانسه نسبت به تحرکات سیاسی در پرونده پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام

هشدار روسیه به فرانسه نسبت به تحرکات سیاسی در پرونده پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام
آنچه در این مقاله میخوانید

دولت روسیه به فرانسه هشدار داده است که پیگیری اتهامات کیفری علیه پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیانگذار تلگرام (Telegram)، می‌تواند به عنوان “آزار و اذیت سیاسی” تلقی شود. دوروف، شهروند فرانسوی متولد روسیه، در پاریس به دلیل عدم کنترل محتوای غیرقانونی در این پلتفرم پیام‌رسان بازداشت شد. او با قرار وثیقه آزاد شد اما باید در فرانسه بماند و به طور منظم به پلیس گزارش دهد.

روسیه در مورد دستگیری بنیانگذار تلگرام به فرانسه هشدار داد

دولت روسیه به فرانسه هشدار جدی داده است و از آن کشور خواسته است تا از تبدیل پرونده قضایی علیه پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیانگذار تلگرام (Telegram)، به مسئله‌ای مرتبط با “آزار و اذیت سیاسی” خودداری کند.

در حالی که روسیه به سرکوب مخالفان سیاسی ادامه می‌دهد، بازداشت غیرمنتظره دوروف در پاریس به‌عنوان یک اقدام احتمالی با انگیزه‌های سیاسی توسط روسیه تلقی شده است. دوروف که دارای تابعیت دوگانه روسی و فرانسوی است، با اتهاماتی از سوی مقامات فرانسوی مبنی بر عدم مدیریت مناسب محتوای افراط‌گرایانه در تلگرام روبرو است. دیمیتری پسکوف (Dmitry Peskov)، سخنگوی کرملین، تأکید کرد:

“مهم‌ترین مسئله این است که آن چه در فرانسه اتفاق می‌افتد به آزار و اذیت سیاسی منجر نشود.”

دوروف آخر هفته گذشته در فرودگاه لو بورژه پاریس بازداشت شد و پس از چهار روز، با وثیقه‌ای به مبلغ ۵ میلیون یورو (۵.۵۳ میلیون دلار) آزاد شد. او باید در فرانسه بماند و دو بار در هفته به یک ایستگاه پلیس گزارش دهد. مقامات روسی حمایت خود را از دوروف اعلام کرده‌اند و با اشاره به تابعیت روسی او، آمادگی خود را برای کمک به او ابراز کرده‌اند.

پسکوف (Peskov) افزود:

“البته ما او را به عنوان یک شهروند روسی می‌دانیم و تا حد امکان آماده ارائه کمک خواهیم بود … ما وقایع بعدی را به دقت زیر نظر خواهیم داشت.”

علاوه بر این، گزارش‌هایی وجود دارد که دوروف در زمان دستگیری قرار بود با امانوئل مکرون (Emmanuel Macron)، رئیس‌جمهور فرانسه، دیدار کرده و شام صرف کند، که این امر به گمانه‌زنی‌ها در مورد اتهامات وارد شده افزوده است. وکلای دوروف ادعا می‌کنند که این اتهامات بی‌اساس بوده و با انگیزه‌های سیاسی مطرح شده‌اند و خاطرنشان کرده‌اند که در مذاکرات قبلی با مکرون، احتمال انتقال دفتر مرکزی تلگرام به پاریس مطرح شده بود.

نظر شما در مورد دستگیری پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، و هشدار کرملین به فرانسه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هشدار روسیه به فرانسه نسبت به تحرکات سیاسی در پرونده پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.