افزایش 2.8 درصدی تولید صنعتی ژاپن

افزایش 2.8 درصدی تولید صنعتی ژاپن
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های دولتی روز جمعه نشان داد که تولید صنعتی ژاپن در ماه جولای 2.8 درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته است زیرا تولید تجهیزات نیمه هادی و دستگاه‌های الکتریکی به دلیل افزایش تقاضای خارج از کشور و مراکز داده افزایش یافته است.

بر اساس گزارش اولیه وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت، شاخص فصلی تولید در کارخانه‌ها و معادن برابر با 100 در سال 2020، 102.8 بوده است.

این وزارتخانه ارزیابی اولیه خود از تولید را برای اولین بار در 16 ماه گذشته ارتقا داد و گفت که به طور نامطمئن در حال نوسان است. در ارزیابی‌های خود از ژانویه تا ژوئن، این وزارتخانه همان ارزیابی را حفظ کرد و افزود که تولید نیز ضعف را نشان داد.

یکی از مقامات این وزارتخانه به پیشرفت در تعدیل موجودی و چشم‌انداز مثبت مشاغل اشاره کرد. اما او همچنین هشدار داد در حالی که تولید عملاً از ضعف اخیر بهبود یافته است، به این معنی که در حال بهبود است، نمی‌توان دیدگاه خوش‌بینانه‌ای داشت.

از 15 دسته صنعتی تحت پوشش این نظرسنجی، 14 طبقه با تولید بالاتر در حالی که یکی از آنها کاهش داشته است. بر اساس بخش، قطعات و دستگاه‌های الکترونیکی 9.7 درصد رشد کردند زیرا تراشه‌های حافظه نیمه هادی تقاضا برای استفاده در مراکز داده را مشاهده کردند.

این وزارتخانه گفت که ماشین آلات تولید 7.0 درصد افزایش یافت که به کمک فروش تجهیزات نیمه هادی در خارج از کشور از جمله چین و تایوان کمک کرد. فرآورده‌های نفتی و زغال سنگ تنها با کاهش 7.6 درصدی مواجه شدند.

شاخص محموله‌های صنعتی با 2.4 درصد افزایش به 101.4 رسید، در حالی که شاخص موجودی‌ها 0.4 درصد افزایش یافت و به 103.0 رسید.

بر اساس نظرسنجی از تولیدکنندگان، این وزارتخانه انتظار دارد تولید در ماه آگوست 2.2 درصد افزایش یابد، زیرا انتظار می‌رود تجهیزات نیمه هادی و نمایشگرهای تخت افزایش بیشتری داشته باشند، در حالی که کاهش 3.3 درصدی در ماه سپتامبر به دلیل عقب‌نشینی در همان بخش‌ها پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به اینکه خودروسازان از جمله شرکت تویوتا موتور بخشی از تولید خود را به دلیل طوفان شانشان پس از ورود به جنوب غربی ژاپن در روز پنجشنبه به حالت تعلیق درآورده‌اند، این مقام وزارتخانه گفت که داده‌های تولید خودروسازان در ماه اوت ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.

دیدگاه خود را درباره افزایش 2.8 درصدی تولید صنعتی ژاپن بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.