کاهش قیمت طلا با بالا آمدن داده‌های PCE

کاهش قیمت طلا با بالا آمدن داده‌های PCE
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت طلا در معاملات آسیایی در روز جمعه اندکی کاهش یافت، اما در حالی که بازارها منتظر اطلاعات بیشتر در مورد نرخ‌های بهره از داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده هستند، نزدیک به بالاترین حد خود باقی ماند. اما قیمت شمش برای افزایش شدید در ماه آگوست تعیین شد، زیرا ترکیبی از تقاضای پناهگاه امن و انتظارات کاهش نرخ بهره، فلز زرد را به بالاترین حد خود رساند.

هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 2514.55 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی شده در دسامبر با 0.5 درصد کاهش به 2547.80 دلار در هر اونس رسید.

تنش‌ها در خاورمیانه باعث افزایش تقاضای پناهگاه امن برای طلا شد، همانطور که بازارهای ریسک‌محور در اوایل ماه جاری رخ داد. نشانه‌های خرید ثابت بانک مرکزی در بازارهای نوظهور نیز از قیمت‌ها حمایت کرد.

اما بزرگ‌ترین نقطه حمایت طلا انتظار کاهش نرخ‌های بهره آمریکا بود که محیطی مناسب‌تر برای سرمایه‌گذاری در فلز زرد ایجاد می‌کند. داده‌های شاخص قیمت PCE سنج تورم ترجیحی فدرال رزرو اواخر روز جمعه منتشر می‌شود و قرار است نشانه‌های بیشتری را در مورد نرخ‌های بهره ارائه دهد.

انتظار می‌رود داده‌های PCE نشان دهد که تورم در ماه جولای ثابت مانده است که همراه با نشانه‌های اخیر انعطاف‌پذیری در اقتصاد ایالات متحده، می‌تواند به فدرال رزرو انگیزه کمتری برای کاهش شدید نرخ‌های بهره بدهد. دلار بر این تصور استوار شد و به سمت افزایش هفتگی پیش رفت. اما CME Fedwatch نشان داد که معامله‌گران همچنان در ماه سپتامبر حداقل 25 واحد کاهش قیمت دارند.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز جمعه پس از گزارش‌ها از اقدامات محرک بیشتر در چین، بزرگترین واردکننده مس، افزایش یافت.

معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن 0.5 درصد افزایش یافت و به 9324.50 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با 0.8 درصد افزایش به 4.2447 دلار در هر پوند رسید.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که پکن در حال بررسی تامین مالی حدود 5.4 تریلیون دلاری وام‌های مسکن است. اقدامی که احتمالاً ضربه‌ای به بازار املاک در محاصره چین می‌زند.

بازار املاک یکی از منابع اصلی تقاضای مس چین است، به طوری که کاهش رشد در این بخش باعث نگرانی‌های مداوم در مورد کاهش تقاضای چین برای فلز قرمز شده است.

دیدگاه خود را درباره کاهش قیمت طلا با بالا آمدن داده‌های PCE بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.