گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 31 آگوست 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 31 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

معاملات سهام ایالات متحده امروز با افزایش ارزش آغاز شدند که این مسئله به دلیل داده‌های مثبت اقتصادی بود. هزینه‌های مصرف‌کننده، که بیش از دو سوم از فعالیت‌های اقتصادی ایالات متحده را تشکیل می‌دهد، در ماه جولای 0.5 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت که نسبت به افزایش 0.3 درصدی در ماه ژوئن بالاتر بود. این افزایش در تمام بخش‌ها گسترده بود، و هزینه‌های مربوط به وسایل نقلیه موتوری و قطعات باعث رشد در هر دو بخش کالا و خدمات شدند.

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای سنجش تورم است، در ماه جولای به‌صورت سالانه در 2.5 درصد ثابت ماند و نشان داد که فشارهای تورمی در حال تثبیت هستند اما همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باقی می‌مانند.

شاخص دلار در حدود سطح 101.5 در نوسان بود و بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در حدود 3.87 درصد نسبتاً بدون تغییر باقی ماند.

در منطقه یورو، داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مطابق با انتظارات بود و نرخ تورم مربوط به کل کالاها از 2.6 درصد نسبت به سال گذشته در ماه جولای به 2.2 درصد نسبت به سال گذشته در ماه آگوست کاهش یافت.

شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی نیز کمی کاهش یافت و از 2.9 درصد نسبت به سال گذشته به 2.8 درصد نسبت به سال گذشته رسید.

علاوه بر این، نرخ بیکاری در ماه جولای از 6.5 درصد نسبت به سال گذشته در ماه ژوئن به 6.4 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت. این داده‌ها انتظارات بازار را تقویت کرده‌اند، به‌طوری‌که اکنون احتمال 100 درصدی برای کاهش 25 واحدی نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) در ماه سپتامبر پیش‌بینی می‌شود.

همچنان که فعالان بازارها برای خروج از محدوده‌های معاملاتی فعلی دچار مشکل شدند، امروز نیز شاهد تغییرات اندکی در مجموعه فلزات پایه بودیم. قیمت مس دوباره به طور قاطع بالای ۹,۲۰۰ دلار در هر تن باقی ماند که نشان‌دهنده تمایل کم به معامله در زیر این سطح است. آلومینیوم با کاهش قیمت به ۲,۴۴۷ دلار در هر تن رسید.

سایر مجموعه فلزات پایه نیز به همین ترتیب عمل کرده و تقریباً بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی ماندند.

قیمت نیکل همچنان بالاتر از سطح ۱۷,۰۰۰ دلار در هر تن که به‌عنوان هزینه تولید نیکل محسوب می‌شود، با مشکل مواجه بود؛ شکستن این سطح، معدن‌کاران را تشویق می‌کند تا بخشی از فرایند تولید متوقف‌شده را دوباره آغاز کنند.

قیمت طلا روند صعودی دیروز خود را از دست داد و با ۲,۵۰۸ دلار در هر اونس معامله شد، در حالی که قیمت نقره به زیر سطح ۲۹ دلار در هر اونس کاهش یافت و در زمان نگارش این متن، در ۲۸.۷ دلار در هر اونس قرار داشت.

در همین حال، اخبار مربوط به افزایش تولید اوپک (OPEC) از ماه اکتبر به بعد، فشار بر قیمت نفت وارد کرد و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت‌های ۷۳.۷ دلار در هر بشکه و ۷۸.۸ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 31 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.