با کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی، آرتور هیز رونق بیت کوین را پیش‌بینی کرد

با کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی، آرتور هیز رونق بیت کوین را پیش‌بینی کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

آرتور هیز (Arthur Hayes)، یکی از بنیان‌گذاران بیت‌مکس (Bitmex)، نسبت به آینده بیت ‌کوین (Bitcoin) خوش‌بین است و به کاهش نرخ بهره اخیر توسط بانک‌های مرکزی اشاره می‌کند. او معتقد است که کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده (U.S. Federal Reserve)، بانک انگلستان (Bank of England) و بانک مرکزی اروپا (European Central Bank) می‌تواند عرضه پول را افزایش داده و باعث افزایش تورم شود. هیز عقیده دارد که در حالی که تورم ممکن است بر برخی از کسب‌وکارها تأثیر منفی بگذارد، به دلیل عرضه ثابت و ماهیت ضدتورمی بیت‌ کوین، این مسئله به نفع بیت‌ کوین خواهد بود.

آرتور هیز افزایش قیمت بیت‌ کوین با کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی را پیش‌بینی می‌کند

آرتور هیز (Arthur Hayes)، یکی از بنیان‌گذاران صرافی ارز دیجیتال بیت‌مکس (Bitmex)، در پی تصمیمات اخیر سیاست‌های پولی توسط بانک‌های مرکزی بزرگ، چشم‌انداز صعودی برای بیت ‌کوین (Bitcoin) ابراز کرده است.

در یک مقاله نظری که این هفته منتشر شد، هیز چنین استدلال کرد که در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده (U.S. Federal Reserve)، به همراه بانک انگلستان (Bank of England – BOE) و بانک مرکزی اروپا (European Central Bank – ECB)، همچنان به کاهش نرخ بهره ادامه می‌دهند، با وجود این که تورم همچنان بالاتر از هدف است، احتمال زیادی وجود دارد که این اقدامات به گسترش بیشتر عرضه پول منجر شود. هیز اعلام کرد:

“اگر در حالی که تورم بالاتر از هدف است و رشد اقتصادی قوی است، فدرال رزرو نرخ‌ها را کاهش می‌دهد، تصور کنید که اگر واقعاً رکود اقتصادی در ایالات متحده رخ دهد، چه خواهند کرد.”

هیز (Hayes) معتقد است که افزایش قابل توجه در عرضه پول می‌تواند منجر به تورم شود، که ممکن است بر برخی از کسب‌وکارها تأثیر منفی بگذارد. با این حال، او این سناریو را برای بیت‌ کوین (Bitcoin) که به عنوان یک دارایی ضدتورمی با عرضه ثابت طراحی شده است، مثبت می‌بیند.

هیز پیش‌بینی می‌کند: «آن‌ها چاپ پول را افزایش خواهند داد و به طور چشمگیری عرضه پول را افزایش خواهند داد. این امر منجر به تورم می‌شود که می‌تواند برای برخی از انواع کسب‌وکارها بد باشد.» او اضافه می‌کند:

«اما برای دارایی‌هایی با عرضه محدود مانند بیت ‌کوین، این وضعیت یک سفر سریع به ماه را فراهم خواهد کرد!»

نظر شما در مورد چشم انداز صعودی آرتور هیز در مورد بیت کوین در بحبوحه کاهش نرخ بانک مرکزی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی، آرتور هیز رونق بیت کوین را پیش‌بینی کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.