تورم منطقه یورو طبق پیش‌بینی کاهش می‌یابد

تورم منطقه یورو طبق پیش‌بینی کاهش می‌یابد
آنچه در این مقاله میخوانید

ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا گفت: تورم منطقه یورو همانطور که پیش‌بینی می‌شد کاهش می‌یابد و خطر کاهش بیشتر نرخ‌ها را کاهش می‌دهد، اما بانک مرکزی اروپا باید با کاهش نرخ‌ها محتاط‌تر شود.

انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در ماه آینده با توجه به کاهش فشارهای قیمتی مجدداً نرخ بهره را کاهش دهد و اظهارات اشنابل احتمالاً این شرط ها را تقویت می‌کند زیرا بانک پیش از این دو کاهش دیگر نرخ را در سال جاری پس از کاهش اولیه ژوئن پیش‌بینی کرده بود.

اشنابل در یک سخنرانی در تالین، استونی گفت: داده‌های اخیر با سناریوی پایه که پیش‌بینی می‌کند تورم به طور پایدار تا پایان سال ۲۰۲۵ به هدف ۲ درصدی ما بازمی‌گردد، سازگار است.

در حالی که اشنابل مستقیماً برای کاهش سیاست‌ها استدلال نمی‌کرد، او گفت که کاهش تدریجی بیشتر نرخ‌ها ممکن است روند کاهش تورم را از مسیر خارج نکند، همانطور که برخی از سیاست‌گذاران نگران بودند.

اشنابل افزود: همراه با نشانه‌هایی از کاهش بالقوه شتاب اقتصادی در سایر بخش‌های جهان، خطر کمتری وجود دارد که عقب‌نشینی تدریجی و متوسط ​​از محدودیت‌های سیاستی بتواند مسیر بازگشت به ثبات قیمت‌ها را از مسیر خارج کند.

اولی رن، رئیس بانک مرکزی فنلاند که در کنار اشنابل صحبت می‌کرد، گفت که رشد اقتصادی ضعیف‌تر باعث کاهش نرخ بهره در سپتامبر می‌شود در حالی که مارتین کازاکس لتونی موافقت کرد که خط پایه در مسیر درست قرار دارد.

با این حال، اشنابل، صدایی تأثیرگذار در میان سیاست‌گذاران جنگ طلب‌تر که منجر به تندترین روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سال های 2022-23 شد، گفت که با کاهش نرخ‌ها، بانک مرکزی اروپا باید بیشتر مراقب باشد زیرا تعداد کمی می‌دانند که محدودیت‌های پولی به پایان می‌رسد و محرک‌ها از کجا شروع می‌شود.

اشنابل گفت: هر چه نرخ‌های سیاستی به باند بالای تخمین‌های نرخ بهره خنثی نزدیک‌تر شوند یعنی هرچه کمتر مطمئن باشیم که سیاست ما چقدر محدود‌کننده است، باید محتاط‌تر باشیم. او همچنین اشاره کرد که تغییرات نرخ یک بار در سه ماهه ممکن است مناسب‌تر باشد.

او گفت: ‌ایجاد سیاست قوی در برابر این خطرات مستلزم بررسی کامل مفروضات اصلی زیربنای سناریوی پایه برای تعدیل سیاست است. وی افزود که چنین بازبینی هر سه ماه یکبار انجام می‌شود.

اشنابل همچنین خطر رکود اقتصادی را نادیده گرفت و استدلال کرد که فرود نرم همچنان بیشتر از رکود است.

اشنابل افزود: اگرچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رشد دستمزد ضعیف‌تر در پیش است، ماهیت مبهم مذاکرات دستمزد نشان می‌دهد که کارگران ممکن است برای بازگرداندن قدرت خرید خود بیش از پیش‌بینی‌شده طول بکشد.

رشد دستمزدها همچنین می‌تواند بالا بماند، زیرا بازار کار هنوز در تنگنا قرار دارد و عدم تعادل بین عرضه و تقاضای نیروی کار می‌تواند این فرض بانک مرکزی اروپا را به چالش بکشد که رشد دستمزد صرفاً انعکاسی از یک روند جبرانی پس از کاهش تورم قدرت خرید کارگران است.

اشنابل افزود: به نظر می‌رسد که بازگشت بلندمدت مورد انتظار در بهره‌وری نیز به تعویق بیفتد و رشد ضعیف بهره‌وری، که ممکن است با تنش‌های تجاری تشدید شود، می‌تواند بر دستمزدها نیز فشار بیاورد.

دیدگاه خود را درباره تورم منطقه یورو طبق پیش‌بینی کاهش می‌یابد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.