پس از انتشار گزارش تورم آمریکا، ارزش طلا کاهش یافت

پس از انتشار گزارش تورم آمریکا، ارزش طلا کاهش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از این که داده‌های تورم آمریکا با انتظارات مطابقت داشت، همچنان که دلار و بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری تقویت شدند، قیمت طلا روز جمعه یک درصد کاهش یافت. با این حال، طلا همچنان در مسیر افزایش ماهانه قرار دارد چون احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر همچنان مطرح است.

قیمت طلا در بازار لحظه‌ای 0.9 درصد کاهش یافت و به 2,497.53 دلار در هر اونس در ساعت 01:42 بعد از ظهر به وقت شرقی (1742 به وقت گرینویچ) رسید و قیمت آتی طلای آمریکا با 1.3 درصد کاهش به 2,527.6 دلار رسید. پس از این که قیمت‌ها در 20 آگوست (30 مرداد 1403) به بالاترین سطح خود در تاریخ یعنی 2,531.60 دلار رسید، قیمت طلا در این ماه 2 درصد افزایش یافته است.

داده‌های منتشر شده در اوایل روز از وزارت بازرگانی نشان داد که شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی (PCE) در ماه گذشته 0.2 درصد افزایش یافت، که با پیش‌بینی‌های اقتصاددانان مطابقت داشت.

داده‌های مربوط به شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) تأیید می‌کند که تورم دیگر نگرانی اصلی فدرال رزرو نیست، چون آن‌ها تمرکز خود را به بیکاری معطوف کرده‌اند، که این امر احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را بیشتر تأیید می‌کند. الکس ابکاریان (Alex Ebkarian)، مدیر عملیاتی شرکت الیجنس گلد (Allegiance Gold) گفت:

«سرمایه‌گذاران اکنون منتظر  انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده هستند که هفته آینده منتشر خواهد شد.»

فیلیپ استریبل (Phillip Streible)، استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین فیوچرز (Blue Line Futures) گفت: «هفته آینده مشخص خواهد کرد که آیا در نشست ماه سپتامبر کاهش نرخ بهره 50 یا 25 واحدی خواهیم داشت.»

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران احتمال کاهش 25 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده را به 69 درصد افزایش دادند، در حالی که احتمال کاهش 50 واحدی به 31 درصد کاهش یافت. تقاضای فیزیکی در میان مصرف‌کنندگان اصلی آسیایی همچنان پایین باقی ماند چون سهمیه‌های جدید واردات نتوانست تقاضای چین را افزایش دهد.

دانیل غالی (Daniel Ghali)، استراتژیست کالا در تی‌دی سکیوریتیز (TD Securities)، گفت:

«دنبال‌کنندگان روند سیستماتیک در حال حاضر به‌طور مؤثری در موقعیت‌های خرید کامل قرار دارند. ما همچنین معتقدیم که موقعیت‌یابی در شانگهای نزدیک به بالاترین رکوردهای خود است. این در حالی است که تقاضای فیزیکی در چین نسبتاً ضعیف بوده و جریان‌های ورودی به ETF‌های طلای چینی نیز کم‌رونق بوده است.»

غالی افزود: «با توجه به این واقعیت که موقعیت‌یابی به‌طور فوق‌العاده‌ای کشیده به نظر می‌رسد، ریسک‌های نزولی در کوتاه‌مدت به‌طور قابل توجهی افزایش یافته‌اند.» قیمت لحظه‌ای نقره 2.2 درصد کاهش یافت و به 28.78 دلار در هر اونس رسید و قیمت پلاتین نیز با 1.2 درصد کاهش به 926.65 دلار رسید. هر دو فلز در ماه جاری زیان‌هایی را ثبت کردند.

قیمت پالادیوم با 1.7 درصد کاهش به 963.34 دلار رسید، اما یک سود 4.3 درصدی ماهانه را به ثبت رساند.

دیدگاه خود را درباره پس از انتشار گزارش تورم آمریکا، ارزش طلا کاهش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.