گزارش روزانه بازار فارکس، 12 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 12 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس 12 شهریور 1403 (2 سپتامبر 2024) می‌خوانید:

  • در آستانه تعطیلات امروز آمریکا، ارزش سهام آسیا صبح امروز کاهش یافت.
  • ائتلاف حاکم اولاف شولتز در انتخابات محلی آلمان موقعیت خود را به احزاب پوپولیست واگذار کرد.
  • رشد دستمزد بریتانیا امروز صبح به بالاترین حد در سال 2024 رسید.

اخبار بازار فارکس

  • بازارهای سهام آسیایی شب گذشته افت کردند، در حالی که انتظار می‌رود امروز به دلیل تعطیلات روز کارگر در ایالات متحده، بازار نسبتاً آرام باشد. روز جمعه، ارزش دلار آمریکا در مقابل همتایان خود در گروه 10 ارزهای اصلی تقویت شد که این تقویت ناشی از خرید دلار در پایان ماه بود. داده‌های مربوط به شاخص هزینه مصرف‌ شخصی (PCE) کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی تأثیر زیادی بر بازار نگذاشت، چون مطابق با انتظارات بازار بود. این هفته، تمرکز فعالان بازار عمدتاً بر روی گزارش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی روز جمعه خواهد بود، و بر اساس تحلیل تیم معاملات بارکلیز (Barclays Trading)، انتظار می‌رود که خطرات این گزارش به زیان دلار آمریکا باشد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • ائتلاف حاکم اولاف شولتس (Olaf Scholz) روز یکشنبه در دو انتخابات منطقه‌ای در آلمان جایگاه خود را از دست داد، در حالی که احزاب پوپولیست هم در جناح چپ و هم راست سهم بیشتری از آراء را به دست آوردند. حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (Alternative for Germany) در یکی از مناطق، یعنی تورینگن (Thuringia)، در مسیر پیروزی قطعی قرار دارد که نمایانگر اولین پیروزی یک حزب راست افراطی در یک انتخابات ایالتی در آلمان از زمان جنگ جهانی دوم است. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار ندارد که نتایج انتخابات به سرعت بر بازارهای ارز تاثیر بگذارد، اما این نتایج می‌تواند نشانگر خوبی برای نتایج انتخابات ملی آلمان در سال آینده باشد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • در سایر نقاط، رشد دستمزدها در بریتانیا (UK) امروز صبح نسبتاً قوی بود و به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۴ رسید. این امر برخی از لفاظی‌های منفی اقتصادی اخیر از سوی دولت بریتانیا را خنثی می‌کند، که به نظر می‌رسد وضعیت اقتصادی بریتانیا را بدتر از آن چه در ابتدا تصور می‌شد، نشان می‌دهد. این بدان معناست که دولت احتمالاً در بودجه بعدی خود در ماه اکتبر، مالیات‌ها را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش خواهد داد. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار دارند که این امر برای پوند انگلیس (GBP) منفی باشد، هرچند مذاکرات تجاری مثبت اخیر با اتحادیه اروپا (EU) می‌تواند این اثر را جبران کند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 12 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.