بازگشت محصولات تولیدی چین در ماه آگوست به رشد متوسط

بازگشت محصولات تولیدی چین در ماه آگوست به رشد متوسط
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس یک نظرسنجی خصوصی، فعالیت کارخانه‌های چین در ماه گذشته در میان تولیدکنندگان کوچک‌تر رشد متوسطی داشته است، زیرا سفارش‌های صادراتی کاهش مصرف داخلی را جبران می‌کند.

فعالیت تولیدی رسمی این کشور به پایین‌ترین حد در شش ماه گذشته یعنی 49.1 کاهش یافت، زیرا اقتصاد چین به دلیل تضعیف مصرف، مشکلات بازار املاک و افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی همچنان در حال از دست دادن حرکت خود است.

بر اساس داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه، شاخص PMI تولیدی Caixin/S&P Global در ماه اوت به 50.4 رسید که از میانگین تخمین 50.0 در نظرسنجی رویترز پیشی گرفت. آخرین رقم همچنین نشان‌دهنده بازگشت از سطح انقباضی 49.8 در ماه جولای است.

گیج خصوصی که بر شرکت‌های کوچکتر و صادرات محور متمرکز است، در تضاد با داده‌های رسمی PMI منتشر شده در روز شنبه است که نشان می‌دهد فعالیت تولیدی کشور کاهش یافته و به پایین‌ترین حد در شش ماه گذشته در 49.1 رسیده است.

گری نگ، اقتصاددان APAC در Natixis، صبح دوشنبه به CNBC Squawk Box Asia گفت: واگرایی مربوط به سفارشات صادراتی بهتر است زیرا تقاضای جهانی در مقایسه با تقاضای داخلی چین نسبتا انعطاف پذیر است. اما با افزایش خطرات ژئوپلیتیکی، نگ خاطرنشان کرد: چه کسی می‌داند که چقدر ادامه خواهد داشت.

نگ توضیح داد که اقتصاد چین در جبهه خارجی نسبتاً انعطاف‌پذیر بوده است و افزود که به لطف ماهیت دولتی آن، اقتصاد چین از منابعی که دولت قادر به بسیج آن است سود می‌برد.

اقتصاد چین در مواجهه با تضعیف مصرف، مشکلات بازار املاک و افزایش خطرات ژئوپلیتیکی برای بازیابی شتاب رشد خود تلاش کرده است.

نگ گفت که رسیدن به هدف رشد تولید ناخالص داخلی 5 درصدی برای چین چالش‌آمیز خواهد بود و افزود که نزدیک به 5 درصد احتمال بیشتری دارد.

قرائت Caixin PMI، که بر اساس پاسخ به پرسشنامه‌های ارسال شده برای مدیران خرید جمع آوری شده است، از نظر تاریخی یکی از اولین قرائت‌های ماهانه موجود برای سنجش سلامت اقتصاد کشور بوده است.

دیدگاه خود را درباره بازگشت محصولات تولیدی چین در ماه آگوست به رشد متوسط بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.