گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 13 شهریور 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 13 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 13 شهریور 1403 (3 سپتامبر 2024)

بازارهای ایالات متحده امروز به دلیل تعطیلات روز کارگر بسته بودند. همچنان که سرمایه‌گذاران عمدتاً منتظر اولین کاهش نرخ بهره در تاریخ 18 سپتامبر هستند که انتظار می‌رود این کاهش از قبل در بازارها لحاظ شده باشد، نوسانات همچنان کم است.

پایان هفته گذشته داده‌های اقتصادی بسیار مثبتی از آمریکا ارائه شد که به طور مؤثری نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی که در ابتدای ماه گذشته وجود داشت را از بین برد.

اوایل هفته گذشته، پس از اظهارات فدرال رزرو در جکسون هول، ارزش دلار به سطوحی کاهش یافت که از ماه دسامبر دیده نشده بود. با این حال، افزایش مصرف قوی‌تر از حد انتظار، که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد، همراه با ارقام ثابت مربوط به شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، فشار صعودی بر دلار ایجاد کرد. با انتظار تأیید بازار کار مقاوم توسط گزارش اشتغال غیرکشاورزی این جمعه، پیش‌بینی می‌کنیم که دلار ممکن است دوباره به سطح 102 برسد.

یک روز دیگر از کاهش در بورس فلزات لندن (LME)مشاهده شد. قیمت آلومینیوم به ۲,۴۲۴ دلار در هر تن کاهش یافت، در حالی که قیمت مس به زیر سطح ۹,۲۰۰ دلار در هر تن رسید و در زمان نگارش این گزارش، با قیمت ۹,۱۹۰ دلار در هر تن معامله شد.

نیکل با قیمت ۱۶,۶۵۵ دلار در هر تن معامله شد و قیمت روی به ۲,۸۳۵.۵ دلار در هر تن کاهش یافت.

قلع بیشترین کاهش قیمت را داشت و به زیر ۳۱,۵۰۰ دلار در هر تن سقوط کرد. در مقابل، قیمت سرب امروز افزایش یافت و به ۲,۰۵۵ دلار در هر تن رسید.

قیمت طلا تقریباً بدون تغییر باقی ماند و سطح حمایتی مناسبی در ۲,۵۰۰ دلار در هر اونس تثبیت کرد. با توجه به این که اولین کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو قبلاً در بازارها لحاظ شده است، انتظار داریم تا زمان تحقق این کاهش و ارزیابی مسیر احتمالی فدرال رزرو، تغییر زیادی در قیمت طلا رخ ندهد. قیمت نقره کمی کاهش یافت و به ۲۸.۵۵ دلار در هر اونس رسید.

قیمت نفت امروز ثابت بود، به طوری که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با قیمت ۷۳.۷ دلار در هر بشکه و نفت برنت (Brent) با قیمت ۷۷.۰ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 13 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.