نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، پیشنهاد بازپس گیری «مسیر رمزارزها» را داد

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، پیشنهاد بازپس گیری «مسیر رمزارزها» را داد
آنچه در این مقاله میخوانید

نیکلاس مادورو (Nicolas Maduro)، رئیس جمهور ونزوئلا، درباره آینده احتمالی سیستم ملی ارز دیجیتال پس از طرحی که به اصطلاح «PDVSA-Crypto» نامیده می‌شود، صحبت کرد. این طرح منجر به از دست رفتن ۲۰ میلیارد دلار از فروش نفت بدون حسابرسی شد که به صورت ارز دیجیتال پرداخت شده بود. مادورو اعلام کرد که کشور باید مسیر ارز دیجیتال را مجدداً دنبال کند، اما هیچ نشانه‌ای از احیای دارایی ملی ارز دیجیتال، پترو (Petro)، ارائه نداد.

نیکلاس مادورو (Nicolas Maduro)، رئیس جمهور ونزوئلا، به آینده‌ای با ارتباط نزدیک‌تر با ارزهای دیجیتال اشاره می‌کند و اعلام می‌کند که ونزوئلا نیاز دارد «مسیر ارز دیجیتال را مجدداً دنبال کند».

ونزوئلا ممکن است در آینده دوباره به موضعی دوستانه با ارزهای دیجیتال بازگردد. اظهارات اخیر رئیس جمهور نیکلاس مادورو (Nicolas Maduro) پس از انجام اقداماتی در گذشته که بر صرافی‌ها و ابتکارات استخراج تأثیر گذاشت، در یک نشست با نمایندگان بخش بانکی به بازنگری نقش ارزهای دیجیتال در کشور اشاره می‌کند.

مادورو در حالی که درباره چگونگی تغییر رویکرد جهان به مدل چند ارزی صحبت می‌کرد، به مسئله ارزهای دیجیتال پرداخت. این مدل شامل یک سبد از ارزها بر اساس دلار، یوان (Yuan)، روبل (Ruble)، روپیه (Rupee) و دیگر ارزهای فیات است. او اعلام کرد:

“بیایید درباره دنیای ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. ما آن مسیر را شروع کردیم و باید دوباره به آن برگردیم، چون یک گروه از راهزنان و دزدان مسیر ارزهای دیجیتال را تخریب کردند، اما ما قصد داریم دوباره به آن بازگردیم.”

با این حال، مادورو اشاره‌ای به پترو (Petro)، ارز دیجیتال ملی که گزارش شده بود در ماه ژانویه در آستانه انحلال قرار داشت، نکرد.

ارجاع مادورو به «راهزنان و دزدان» به طرحی که به اصطلاح «PDVSA-Crypto» نامیده می‌شود، اشاره دارد. در این طرح، مقامات شرکت نفت دولتی PDVSA محموله‌ها را فروخته و پرداخت‌هایی تا سقف ۲۰ میلیارد دلار به صورت ارز دیجیتال و دیگر ارزهای فیات از طریق Sunacrip، ناظر ملی ارز دیجیتال، دریافت کردند. با این حال، این وجوه به خزانه ملی گزارش نشدند.

این موضوع منجر به دستگیری رئیس سابق Sunacrip، خوسلیت رامیرز (Joselit Ramirez) و رئیس سابق PDVSA، طارق العیسمی (Tareck El Aissami) شد. همچنین، Sunacrip بیش از یک سال پیش وارد دوره بازسازی شد. استخراج‌کنندگان بیت کوین (Bitcoin) نیز مجبور شدند در ماه می، زمانی که بیش از ۱۷۰۰۰ دستگاه استخراج توسط وزارت نیروی ملی توقیف شد تا مصرف برق کاهش یابد، چون کشور با قطع مداوم برق مواجه بود، عملیات خود را متوقف کنند.

نظر شما در مورد موضع مثبت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، درباره رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، پیشنهاد بازپس گیری «مسیر رمزارزها» را داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.