قطر از چارچوب دارایی‌های دیجیتال 2024 رونمایی کرد

قطر از چارچوب دارایی‌های دیجیتال 2024 رونمایی کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

قطر یک چارچوب جدید برای رگوله کردن دارایی‌های دیجیتال راه‌اندازی کرده است که هدف آن ایجاد یک اکوسیستم امن و شفاف است. انتظار می‌رود که این چارچوب بازیکنان داخلی و بین‌المللی را جذب کرده و از توسعه یک بخش خدمات مالی پررونق در قطر حمایت کند.

ایجاد زیرساخت برای دارایی‌های دیجیتال

قطر یک چارچوب جامع برای ایجاد و رگوله کردن دارایی‌های دیجیتال در مرکز مالی قطر (QFC) راه‌اندازی کرده است. چارچوب دارایی‌های دیجیتال QFC با اهداف سومین برنامه راهبردی بخش مالی قطر همسو است.

به گفته مرکز مالی قطر (QFC)، نظام جدید، پایه‌ای قانونی و رگولاتوری برای دارایی‌های دیجیتال ایجاد می‌کند. هدف آن ایجاد یک اکوسیستم امن و شفاف است که به استانداردهای بین‌المللی پایبند باشد.

شیخ بندر بن محمد بن سعود آل ثانی (Sheikh Bandar bin Mohammed bin Saoud Al Thani)، رئیس بانک مرکزی قطر، درباره این راه‌اندازی اظهار داشت:

«آغاز رگوله ساختن دارایی‌های دیجیتال ۲۰۲۴، نقطه عطف مهمی در مسیر ما به سوی تحقق سومین راهبرد بخش مالی است.»

رئیس بانک مرکزی افزود که پیش‌بینی می‌کند این چارچوب فرصت‌هایی ایجاد کرده و از ایجاد یک محیط رگولاتوری قوی در بخش مالی حمایت کند.

یوسف محمد الجیده (Yousuf Mohamed Al-Jaida)، مدیرعامل مرکز مالی قطر (QFC)، اظهار داشت که راه‌اندازی این چارچوب نشان‌دهنده تعهد مرکز به ایجاد یک نظام قوی است. الجیده افزود که مرکز مالی قطر امیدوار است که شفافیت ایجاد شده توسط این چارچوب «هم بازیگران داخلی و هم بین‌المللی را جذب کند.» مایکل رایان (Michael Ryan)، مدیرعامل سازمان نظارتی مرکز مالی قطر (QFCRA)، گفت که این چارچوب زمینه را برای «توسعه یک بخش خدمات مالی پررونق و نوآورانه» فراهم می‌کند.

در این بیانیه آمده است که چارچوب دارایی‌های دیجیتال مرکز مالی قطر نتیجه مشاوره و همکاری گسترده با ذینفعان صنعت است. همچنین فاش شد که از زمان راه‌اندازی آزمایشگاه دارایی‌های دیجیتال مرکز مالی قطر در اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۲۰ استارتاپ و شرکت فین‌تک برای توسعه و آزمایش راه‌حل‌های خود پذیرفته شده‌اند.

مرکز مالی قطر اعلام کرد که با رونمایی از این چارچوب، شرکت‌ها اکنون می‌توانند برای دریافت مجوز جهت انجام فعالیت‌های ارائه‌دهنده خدمات توکن درخواست دهند.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره قطر از چارچوب دارایی‌های دیجیتال 2024 رونمایی کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.