گزارش روزانه بازار فارکس، 13 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 13 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از تعطیلات روز کارگر در ایالات متحده در روز گذشته، ارزش سهام جهانی افزایش یافت. تنش‌های داخلی در اسرائیل شدت گرفت.
  • انتظار می‌رود که داده‌های مربوط به تولید ISM ماه آگوست ایالات متحده که امروز بعدازظهر منتشر می‌شود، در انقباض باقی بماند.
  • اوئدا، رئیس بانک ژاپن، اعلام کرد که در صورت تحقق چشم‌انداز اقتصادی بانک مرکزی ژاپن، افزایش نرخ بهره بیشتری ممکن خواهد بود.

اخبار بازار فارکس، 13 شهریور 1403 (3 سپتامبر 2024)

  • با تعطیلی بازارهای ایالات متحده به مناسبت تعطیلات روز کارگر (Labor Day) در روز گذشته، دلار آمریکا پس از یک جلسه نسبتاً بدون تغییر برای بازارهای سهام اروپا تثبیت شد. ارزش جفت ارز پوند به دلار آمریکا (GBPUSD) همچنان نسبتاً بالا باقی مانده است، هرچند از اوج ۲.۵ ساله هفته گذشته کمی عقب‌نشینی کرده است. ارزش سهام آسیایی امروز صبح به ‌طور کلی کاهش یافتند و شاخص مدیران خرید NBS ضعیف در چین همچنان بر بازار سایه افکنده است. (بلومبرگ)

    • به ‌ویژه پس از این که فیلیپین، به دنبال برخورد دریایی با یک کشتی گارد ساحلی چین در دریای چین جنوبی در هفته گذشته، نارضایتی خود را به پکن اعلام کرد، مسائل ژئوپلیتیک همچنان در کانون توجه قرار دارد. چین فیلیپین را مقصر این حادثه دانست. (بلومبرگ)
    • با اعتصابات و اعتراضات سراسری در اسرائیل، فشارها برای برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و حماس همچنان ادامه دارد. نتانیاهو اعلام کرد که اسرائیل کنترل منطقه مرزی بین غزه و مصر را واگذار نخواهد کرد، در حالی که بریتانیا برخی از مجوزهای تسلیحاتی خود به این کشور را به حالت تعلیق درآورده است. (بلومبرگ)

  • انتظار می‌رود شاخص تولید ISM ایالات متحده برای ماه آگوست همچنان در وضعیت انقباض باقی بماند (همان‌طور که از نوامبر ۲۰۲۲ به این سو بوده است)، و اقتصاددانان ما رقمی برابر با ۴۷.۸ را پیش‌بینی می‌کنند در حالی که رقم مربوط به اتفاق نظر ۴۷.۵ بوده است. مؤلفه اشتغال به طور خاص مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت، چون انتشار این داده‌ها آغازگر هفته‌ای از اطلاعات اقتصادی است که منجر به انتشار گزارش مهم حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه می‌شود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • کازوئو اوئدا (Kazuo Ueda)، رئیس بانک ژاپن، بار دیگر تأکید کرد که بانک ژاپن در صورت عملکرد اقتصاد و قیمت‌ها طبق انتظار، به افزایش نرخ‌ها ادامه خواهد داد و از ین حمایت می‌کند. اقتصاددانان ما در ماه آگوست پیش‌بینی خود را برای افزایش بعدی نرخ بهره از ماه آوریل به ماه ژانویه تغییر دادند، با این احتمال که این اقدام ممکن است زودتر و در ماه دسامبر انجام شود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • ارزش ین ژاپن (JPY) در برابر دلار آمریکا (USD) تقویت شد و تا حدود ۱۴۶ معامله شد (پس از مواجهه با مقاومت در حدود ۱۴۷ در روز گذشته)، و برخلاف روند تضعیف ارزهای گروه ۱۰ (G10) در برابر دلار حرکت کرد. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 13 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.