درس گرفتن از السالوادور در مورد استفاده از بیت کوین به عنوان ابزاری برای تغییر وجهه

درس گرفتن از السالوادور در مورد استفاده از بیت کوین به عنوان ابزار تغییر نام تجاری
آنچه در این مقاله میخوانید

در این مقاله، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه کشورهای دیگر می‌توانند با الهام از نمونه السالوادور، از بیت ‌کوین به عنوان یک ابزار بازآفرینی فناوری استفاده کنند.

کشورهای دیگر نیز می‌توانند مانند السالوادور از بیت ‌کوین به عنوان یک ابزار بازآفرینی فناوری استفاده کنند

بیت ‌کوین چیزی بیش از یک ابزار فناوری برای تغییر شکل پول است؛ السالوادور و رئیس‌جمهور آن، نایب بوکله (Nayib Bukele)، این موضوع را تأیید کرده‌اند. در یک مصاحبه اخیر با مجله Time، بوکله اذعان کرد که در حالی که پذیرش بیت ‌کوین در کشور با تأخیر مواجه شده و به سطح مطلوب نرسیده است، بیت ‌کوین اهداف دیگری را نیز محقق کرده است.

بوکله اظهار داشت: «بیت کوین به ما برندینگ داد.» او به استفاده از بیت ‌کوین به عنوان ابزاری برای بازآفرینی وجهه السالوادور اشاره کرد. این کشور از یک کشور درگیر جنگ‌های گروهی که به عنوان یک کشور بیمار شناخته می‌شد، به یک پناهگاه برای سرمایه‌گذاران بیت کوین تبدیل شد. این به این دلیل است که تصویر بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز از ابزاری برای جرایم سایبری به یک جایگزین فناورانه برای طلا و یک نوع جدید از ذخیره ارزش معتبر تغییر یافته است.

نایب بوکله

این بازآفرینی می‌توانست میلیون‌ها دلار برای کشور هزینه داشته باشد، صرف لابی‌گری و تبلیغات شود، و همچنان نتواند توجه رسانه‌ها را به اندازه‌ای که بوکله با این اقدام به دست آورد، جلب کند. در عوض، بوکله این پول را صرفه‌جویی کرد و شرایط مناسبی برای انتقال و استقرار این صنعت در کشور ایجاد کرده است.

کشورهای دیگر نیز می‌توانند از السالوادور یاد بگیرند و بیت کوین را به عنوان پول قانونی بپذیرند، حتی اگر میزان پذیرش آن زیاد نباشد، تا از قابلیت‌های بازآفرینی برند که ارزهای دیجیتال فراهم می‌کنند، بهره‌مند شوند. این اقدام همچنین می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا توجه جهانیان را به خود جلب کنند، به ‌ویژه از سوی جمعیت پیشرو که مطمئناً از این گام‌ها پیروی کرده و این کشورها را به عنوان مقاصدی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ثروت در نظر خواهند گرفت.

در حالی که برنامه آزمایشی السالوادور هنوز در حال انجام است، آمار مربوط به گردشگری این کشور به طور قابل توجهی بهبود یافته است و چندین ابتکار مرتبط با بیت کوین تنها به لطف تلاش‌های بوکله در این کشور شکل گرفته‌اند.

نظر شما در مورد قرار دادن بیت کوین در خط مقدم طرح بازنگری برای اقتصاد السالوادور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره درس گرفتن از السالوادور در مورد استفاده از بیت کوین به عنوان ابزاری برای تغییر وجهه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.