گزارش روزانه بازار فارکس، 14 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 14 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از این که دیروز داده‌های مربوط به ISM ایالات متحده کمتر از انتظارات بود، ارزش سهام آسیا در طول شب کاهش یافت.
  • داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی استرالیا در طول شب مطابق با انتظارات منتشر شد.
  • انتظار می‌رود که امروز بانک کانادا نرخ بهره خود را تا 25 واحد کاهش دهد.

اخبار بازار فارکس، 14 شهریور 1403 (4 سپتامبر 2024)

  • پس از افت گسترده‌تری در بازار سهام روز گذشته، ارزش سهام آسیا شب گذشته کاهش یافت، به طوری که شاخص S&P 500 با بیش از ۲ درصد کاهش بسته شد، که این کاهش عمدتاً ناشی از کاهش ارزش سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری ایالات متحده بود. کاهش سهام ایالات متحده پس از آن رخ داد که داده‌های مربوط به تولید ISM ایالات متحده کمتر از انتظارات منتشر شد و به ۴۷.۲ رسید، در حالی که پیش‌بینی‌ها عدد ۴۷.۵ را نشان می‌دادند، هرچند این شاخص نسبت به رقم ۴۶.۸ ماه جولای افزایش یافته است. (بلومبرگ)
    • داده‌های مربوط به بررسی فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) ایالات متحده که امروز ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت بریتانیا منتشر می‌شود، یکی از نکات کلیدی برای فعالان بازار خواهد بود تا رشد اقتصادی ایالات متحده را ارزیابی کنند. (تحقیقات بارکلیز)

  • داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی استرالیا (GDP) امروز صبح مطابق با انتظارات منتشر شد و به ۰.۲ درصد نسبت به سه ماهه گذشته رسید، که نشان‌دهنده ۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته است. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • امروز تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره از سوی بانک مرکزی کانادا (BoC) انجام می‌شود، جایی که هم فعالان بازار و هم تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را ۲۵ واحد کاهش دهد. این تصمیم به دنبال انتشار داده‌های نسبتاً ضعیف مربوط به تولید ناخالص داخلی و داده‌های پایین مربوط به تورم گرفته می‌شود، که در ماه جولای به ۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته رسیده بود. این کاهش احتمالاً تأثیر زیادی بر جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USDCAD) نخواهد داشت، که از ابتدای ماه روندی صعودی داشته است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 14 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.