وزیر امور خارجه روسیه: معامله تهاتری دولت‌ها برای تسویه‌حساب دوجانبه با چین در دست بررسی است

وزیر امور خارجه روسیه: معامله تهاتری دولت‌ها برای تسویه‌حساب دوجانبه با چین در دست بررسی است
آنچه در این مقاله میخوانید

سرگئی لاوروف (Sergey Lavrov)، وزیر امور خارجه روسیه، تأکید کرده است که یک سیستم تجارت تهاتری با چین می‌تواند برای غلبه بر مشکلات فعلی تسویه‌حساب‌ها سازماندهی شود. لاوروف اعلام کرد که سیستم مشابهی توسط لولا (Lula)، رئیس‌جمهور برزیل، خارج از سازمان بریکس (BRICS) مورد بررسی قرار گرفته است و پیشنهاد معاملات تهاتری بین کشورهای آمریکای لاتین و منطقه کارائیب را داده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، سیستم‌های تهاتری را برای رفع وضعیت فعلی پرداخت با چین در نظر می‌گیرد

وخیم‌تر شدن وضعیت سیستم پرداخت باعث شده است که روسیه به دنبال راه‌های جایگزین برای انجام تسویه‌حساب‌ها با چین باشد. سرگئی لاوروف (Sergey Lavrov)، وزیر امور خارجه روسیه، اخیراً به این موضوع اشاره کرده و تأیید کرده است که روسیه می‌تواند به سیستم تسویه‌حساب مبتنی بر تهاتر روی بیاورد تا تجارت خود را با یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری‌اش ادامه دهد.

بر اساس گزارش پورتال خبری رسمی روسیه، TASS، لاوروف اعلام کرد که در حالی که ۹۵ درصد از پرداخت‌ها بین دو کشور با استفاده از ارزهای ملی انجام می‌شود و او نیازی به چنین سیستمی نمی‌بیند، اما ایجاد آن در صورت نیاز بد نخواهد بود.

لاوروف اظهار داشت:

«اگر این روش راحت باشد و به شما اجازه دهد که وابسته به انتقالات بانکی نباشید، که ایالات متحده و متحدانش در تلاش هستند به هر طریقی آن را سرکوب کنند، پس چرا که نه.»

لاوروف اعلام کرد که این نوع سیستم جدید نیست و سایر کشورها نیز در حال بررسی استفاده از تهاتر برای تسویه‌حساب‌ها خارج از بلوک بریکس (BRICS) هستند. او افزود: «لولا (Lula) پیشنهاد کرد که چیزی مشابه در میان کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب ایجاد شود. بنابراین، این قطار در حال حرکت است و نمی‌توان آن را متوقف کرد.»

تهاتر یکی از آخرین راه‌حل‌هایی است که برای کاهش مشکلات ناشی از بسته جدید تحریم‌هایی مطرح شده است که در ماه آگوست علیه روسیه اعمال شد. این بسته شامل ۴۶ شرکت چینی است که ادعا می‌شود به اقدامات نظامی روسیه کمک کرده‌اند. این موضوع باعث شده است که بانک‌های چینی پرداخت‌های شرکت‌های روسی واردکننده محصولات دو منظوره (که هم برای اهداف غیرنظامی و هم نظامی قابل استفاده هستند) را پردازش نکنند.

با این حال، طبق گزارش‌های محلی، این مشکلات به سایر کالاها نیز گسترش یافته است، چون بانک‌های چینی سعی دارند از تحریم‌های غربی اجتناب کنند. لاوروف تأیید کرد که پلتفرم‌های پرداخت جایگزین با همکاری بریکس (BRICS) و چین ایجاد خواهند شد.

نظر شما در مورد اظهارات لاوروف در مورد سیستم‌های تجارت پایاپای چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره وزیر امور خارجه روسیه: معامله تهاتری دولت‌ها برای تسویه‌حساب دوجانبه با چین در دست بررسی است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.