رگولاتور بانکی ایالات متحده خواستار نظارت قوی‌تر بر خطرات رمزارزها شده است

رگولاتور بانکی ایالات متحده خواستار نظارت قوی‌تر بر خطرات رمزارزها شده است
آنچه در این مقاله میخوانید

مایکل هسو (Michael Hsu)، سرپرست موقت، بر اهمیت نظارت پیشگیرانه در مدیریت ریسک‌های مربوط به ارزهای دیجیتال تأکید کرده است. وی به فروپاشی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد، که طی آن ۲ تریلیون دلار ضرر به وجود آمد، اما نظارت مؤثر باعث پایداری بانک‌ها شد. هسو بر نیاز به نظارت دقیق تأکید کرد، چون دارایی‌های دیجیتال و فناوری‌های مالی (فین‌تک) به‌طور فزاینده‌ای با سیستم‌های بانکی سنتی ادغام می‌شوند و چالش‌ها و ریسک‌های جدیدی به همراه دارند.

چالش‌های نظارت بانکی در یک دنیای مالی پیچیده

اخیراً، در یک کنفرانس بین‌المللی که توسط مرجع بانکی اروپا و بانک مرکزی اروپا برگزار شد، مایکل هسو، سرپرست موقت اداره نظارت بر ارز، درباره چالش‌های پیش روی نظارت بانکی در یک چشم‌انداز مالی به‌طور فزاینده پیچیده صحبت کرد.

هسو بر این موضوع تأکید کرد که تعامل روزافزون بین بانک‌ها و نهادهای غیربانکی، از جمله شرکت‌های فین‌تک، نگرانی‌های جدیدی را به وجود می‌آورد. وی اظهار داشت:

«از صعود و سقوط ارزهای دیجیتال گرفته تا نگرانی‌ها درباره رشد اعتبار خصوصی و خدمات وام مسکن غیربانکی و ورشکستگی اخیر شرکت فین‌تک Synapse، در پس این تحولات، سوالات فزاینده‌ای درباره نقش‌ها، وابستگی‌ها و میزان قرارگیری بانک‌ها در برابر نهادهای غیربانکی به وجود آمده است.»

به گفته این نهاد نظارتی، این موضوع بر ضرورت تحول و کارآمدی نظارت در میان ریسک‌های رو به رشد ناشی از نوآوری‌های دیجیتال و فناوری‌های مالی تأکید می‌کند.

هسو به رویدادهای اخیر در بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرد تا اثربخشی تلاش‌های نظارتی کنونی را نشان دهد. او اظهار داشت:

«برای مثال، در سال ۲۰۲۲، زمانی که بازار ارزهای دیجیتال با از دست دادن ۲ تریلیون دلار از ارزش بازار فروپاشید و چندین پلتفرم ارز دیجیتال اعلام ورشکستگی کردند، سیستم بانکی تا حد زیادی تحت تأثیر قرار نگرفت.»

سرپرست موقت اداره نظارت بر ارز اظهار داشت: «این موضوع ناشی از شانس نبود. بلکه نتیجه یک نظارت طولانی‌مدت بود که سعی داشت اطمینان حاصل کند فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال که بانک‌ها درگیر آن بودند، ایمن، مطمئن و منصفانه باشد.»

وی استدلال کرد که این رویکرد پیشگیرانه برای حفظ ثبات در مواجهه با تغییرات سریع و شوک‌های مالی پیش‌بینی‌نشده ضروری است. هسو بر اهمیت رویکرد نظارتی مبتنی بر ریسک تأکید کرد که باید همواره قابل تطبیق و هوشیار باقی بماند، به‌ویژه با توجه به این که بخش مالی به‌طور فزاینده‌ای با فناوری‌های نوظهور و دارایی‌های دیجیتال ادغام می‌شود.

نظر شما در مورد چالش‌های در حال تحول در نظارت بانکی به دلیل ظهور فین تک و دارایی‌های دیجیتال چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رگولاتور بانکی ایالات متحده خواستار نظارت قوی‌تر بر خطرات رمزارزها شده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.