رگولاتور کره جنوبی از طرحی برای بازرسی از صرافی‌های رمزارز برای شناسایی اقدامات غیرقانونی رونمایی کرد

رگولاتور کره جنوبی از طرحی برای بازرسی از صرافی‌های رمزارز برای شناسایی اقدامات غیرقانونی رونمایی کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

رگولاتور مالی کره جنوبی، یعنی خدمات نظارت مالی (FSS)، به منظور شناسایی تخلفات و فعالیت‌های غیرقانونی، صرافی‌های ارز دیجیتال را تحت بررسی قرار خواهد داد. این اقدام در پی اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تر طبق قانون حمایت از کاربران دارایی‌های مجازی انجام می‌شود. هدف از این بازبینی، اطمینان از رعایت قوانین و محافظت از دارایی‌های دیجیتال است و برای تخلفات، مجازات‌های شدیدی از جمله حبس ابد برای افرادی که به‌طور غیرقانونی بیش از پنج میلیارد وون سود به دست آورده‌اند، در نظر گرفته شده است.

ناظر مالی کره جنوبی صرافی‌های ارز دیجیتال را برای شناسایی تخلفات بررسی می‌کند

خدمات نظارت مالی کره جنوبی (FSS) روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد بازرسی از صرافی‌های رمز ارز را آغاز کند تا هرگونه فعالیت غیرقانونی یا ناعادلانه را شناسایی کند. این اولین بازرسی از زمان اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تر در ماه جولای تحت قانون جدید حفاظت از کاربران دارایی‌های مجازی است.

هدف از این بازرسی نه تنها شناسایی معاملات غیرقانونی یا مشکوک، بلکه اطمینان از رعایت قوانین مرتبط با حفاظت از دارایی‌های مجازی و نگهداری سوابق معاملات توسط صرافی‌ها است. به نقل از رسانه‌های محلی، این نهاد اعلام کرده است:

« خدمات نظارت مالی با مجازات‌های قاطع علیه فعالیت‌های غیرقانونی که ممکن است در طول بازرسی شناسایی شود، نظم بازار را برقرار خواهد کرد و در صورت لزوم، از طریق شناسایی بخش‌هایی از سیستم که نیاز به بهبود دارند، به دنبال اصلاح مقررات خواهد بود.»

طبق اعلام خدمات نظارت مالی (FSS)، به دلیل «موارد غیرعادی» که در ارزیابی‌های قبلی شناسایی شده‌اند، بررسی اولیه بر دو صرافی ارز دیجیتال که بر اساس وون کره فعالیت می‌کنند متمرکز خواهد شد. این قانون برای افرادی که بیش از ۵ میلیارد وون (معادل ۳.۷ میلیون دلار) از معاملات دارایی‌های مجازی به‌طور غیرقانونی سود کسب کرده‌اند، مجازات‌های شدیدی از جمله حبس ابد را پیش‌بینی می‌کند.

خدمات نظارت مالی همچنین اعلام کرد که سه صرافی ارز دیجیتال دیگر و یک ارائه‌دهنده کیف پول نیز تحت بررسی قرار خواهند گرفت. این نهاد نظارتی تأکید کرد که هر صرافی دیگری نیز در صورت بروز مشکلات یا شکایات، مشمول تحقیقات قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد اقدام رگولاتور کره جنوبی برای بازرسی صرافی‌های دارایی‌های رمزارز برای شناسایی اقدامات غیرقانونی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رگولاتور کره جنوبی از طرحی برای بازرسی از صرافی‌های رمزارز برای شناسایی اقدامات غیرقانونی رونمایی کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.