هشدار اف‌بی‌آی درباره حملات سایبری پیچیده کره شمالی که رمزارزها، Defi و ETF را هدف قرار می‌دهند

هشدار اف‌بی‌آی درباره حملات سایبری پیچیده کره شمالی که رمزارزها، Defi و ETF را هدف قرار می‌دهند
آنچه در این مقاله میخوانید

اف‌بی‌آی هشدار جدیدی درباره کمپین‌های سایبری کره شمالی که بخش ارزهای دیجیتال را هدف قرار می‌دهند، صادر کرده است. این نهاد استفاده از تاکتیک‌های مهندسی اجتماعی پیشرفته و به سختی ‌قابل‌تشخیص برای انتشار بدافزار و سرقت دارایی‌های دیجیتال را مورد تأکید قرار داد. گزارش‌ها حاکی از آن است که هکرهای کره شمالی بر روی پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و صندوق‌های قابل معامله ارز دیجیتال (ETFs) تمرکز کرده‌اند.

هشدار اف‌بی‌آی درباره حملات سایبری کره شمالی به بخش ارزهای دیجیتال

اداره تحقیقات فدرال (FBI) روز سه‌شنبه یک اطلاعیه عمومی صادر کرد و درباره عملیات‌های سایبری مداوم کره شمالی که بخش ارزهای دیجیتال را هدف قرار می‌دهند، هشدار داد. FBI اعلام کرد:

«جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK یا همان کره شمالی) در حال اجرای کمپین‌های مهندسی اجتماعی بسیار خاص و به سختی ‌قابل‌تشخیص علیه کارکنان پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، ارزهای دیجیتال و شرکت‌های مشابه است تا بدافزار پخش کرده و ارزهای دیجیتال شرکت‌ها را به سرقت ببرد.»

اف‌بی‌آی همچنین هشدار داد که در ماه‌های اخیر، عوامل سایبری کره شمالی به دنبال تحقیق درباره اهداف مرتبط با صندوق‌های قابل معامله ارز دیجیتال (ETFs) بوده‌اند. این اطلاعیه همچنین به دامنه گسترده عملیات‌های سایبری کره شمالی اشاره کرد که شامل «آماده‌سازی‌های مقدماتی است که نشان می‌دهد ممکن است عوامل کره شمالی به دنبال انجام فعالیت‌های سایبری مخرب علیه شرکت‌های مرتبط با صندوق‌های قابل معامله ارز دیجیتال یا سایر محصولات مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال باشند.»

اف‌بی‌آی توضیح داد که عوامل سایبری کره شمالی از تاکتیک‌های پیشرفته مهندسی اجتماعی برای نفوذ به کسب‌وکارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) و ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و افزود که این عوامل تحقیقات مقدماتی گسترده‌ای انجام می‌دهند، اهداف مشخصی را شناسایی کرده و پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند تا اطلاعاتی درباره قربانیان احتمالی جمع‌آوری کنند. با استفاده از این داده‌ها، آنها سناریوهای شخصی‌سازی‌شده‌ای مانند پیشنهادهای شغلی جعلی یا سرمایه‌گذاری‌های شرکتی ایجاد می‌کنند که برای قربانیان جذاب به نظر می‌رسند. هدف این عوامل ایجاد رابطه و ارسال بدافزار در تعاملاتی است که به ‌ظاهر مشروع هستند.

سازمان‌های مرتبط با صنعت ارزهای دیجیتال به‌ طور خاص در معرض آسیب هستند. در این هشدار آمده است:

«برای شرکت‌هایی که در بخش ارزهای دیجیتال فعالیت دارند یا با آن مرتبط هستند، اف‌بی‌آی تأکید می‌کند که کره شمالی از تاکتیک‌های پیشرفته‌ای برای سرقت وجوه ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند و تهدیدی مداوم برای سازمان‌هایی است که به مقادیر زیادی از دارایی‌ها یا محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال دسترسی دارند.»

این نهاد از شرکت‌ها درخواست می‌کند تا اقدامات پیشرفته‌تری در زمینه امنیت سایبری اتخاذ کنند تا از خود در برابر استراتژی‌های پیچیده‌ای که توسط هکرهای کره شمالی به کار گرفته می‌شود، محافظت کنند.

نظر شما در مورد هشدار FBI در مورد تهدیدات سایبری کره شمالی برای بخش ارزهای دیجیتال چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هشدار اف‌بی‌آی درباره حملات سایبری پیچیده کره شمالی که رمزارزها، Defi و ETF را هدف قرار می‌دهند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.