گزارش روزانه بازار فارکس، 15 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 15 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از این که دیروز داده‌های مربوط به بررسی فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) آمریکا انتظارات را برآورده نکرد، ارزش سهام آسیایی کاهش یافت.
  • همان طور که انتظار می‌رفت، بانک ملی لهستان دیروز نرخ بهره خود را حفظ کرد.
  • ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USDCNY) به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ماه آوریل رسیده است.

اخبار بازار فارکس، 15 شهریور 1403 (5 سپتامبر 2024)

  • به دنبال انتشار داده‌های مربوط به بررسی فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) آمریکا که کمتر از حد انتظار بود و پس از کاهش ارزش گسترده‌ای که در شاخص S&P 500 رخ داد، ارزش سهام‌های آسیایی بار دیگر در معاملات شبانه کاهش یافتند. تعداد فرصت‌های شغلی به 7673 هزار رسید، در حالی که انتظار می‌رفت این رقم 8100 هزار باشد، و این کمترین تعداد فرصت‌های شغلی از ابتدای سال 2021 است. با این حال، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) خاطرنشان می‌کنند که نرخ استخدام ماهانه (m/m) در بخش خصوصی افزایش یافته است و شاید بازار کار به آن اندازه که ارقام اصلی نشان می‌دهند، در حال کاهش نباشد. (بلومبرگ)
    • پس از انتشار این داده‌ها، ارزش دلار آمریکا کاهش یافت و شاخص گسترده دلار با 0.5 درصد افت همراه شد. با این حال، تمرکز اصلی فعالان بازار همچنان بر روی داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه است که بازار از آن برای تعیین مسیر آینده نرخ‌های بهره فدرال رزرو (FOMC) استفاده خواهد کرد. (بلومبرگ)

  • بانک ملی لهستان (National Bank of Poland) دیروز نرخ سیاستی خود را مطابق با انتظارات فعالان بازار و تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) ثابت نگه داشت. به نظر تیم تحقیقات بارکلیز، بیانیه بانک اندکی متمایل به سیاست‌های انبساطی‌تر و کاهش نرخ بهره بود. بانک ملی لهستان (NBP) جمله‌ای را که بر لزوم افزایش بیشتر شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و باقی ماندن آن بالاتر از محدوده هدف تأکید داشت، حذف کرد. این جمله با جمله جدیدی جایگزین شد که بیان می‌کرد افزایش قیمت انرژی از ماه جولای به‌طور قابل‌توجهی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) را افزایش داده و این عامل در فصل‌های آینده نیز بر این شاخص تأثیر خواهد گذاشت. اکنون تمرکز بر سخنرانی امروز گلپینسکی (Governor Glapinski)، رئیس بانک ملی لهستان، معطوف است که انتظار می‌رود مسیر نرخ‌های بهره بانک ملی لهستان (NBP) برای سال‌های 2025 و 2026 را ترسیم کند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • در سایر بازارهای نوظهور (EM)، نرخ تثبیت یوان چین (CNY) به 7.0989 رسید که پایین‌ترین سطح از اواسط ماه آوریل است. افزایش تمایل به تقویت یوان چین همزمان با کاهش شاخص CFETS به زیر 98 رخ داده است که نشان‌دهنده ضعف شاخص دلار در معاملات شبانه است. این تثبیت قوی‌تر پس از چند هفته‌ای رخ می‌دهد که شاهد کاهش مداوم ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USD/CNY) به دلیل باز کردن پوزیشن‌های خرید USDCNH هم در بازار نقدی و هم در گزینه‌های مالی بودیم، و این تثبیت اخیر احتمالاً باعث تقویت یوان چین در بازار خارجی (CNH) خواهد شد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 15 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.