آرتور هیز: بیت کوین ممکن است تا 50,000 دلار سقوط کند

آرتور هیز: بیت کوین ممکن است تا 50,000 دلار سقوط کند
آنچه در این مقاله میخوانید

آرتور هیز (Arthur Hayes)، یکی از بنیان‌گذاران صرافی ارز دیجیتال بیت‌مکس (Bitmex)، نسبت به سناریویی هشدار داده است که در آن قیمت بیت ‌کوین (Bitcoin) ممکن است به‌تدریج به سمت 50,000 دلار کاهش یابد و «ارزش آلت ‌کوین‌ها (Altcoins) ممکن است به شدت به پایین سقوط کنند.» با تمرکز بر تأثیر نقدینگی دلار و سیاست‌های فدرال رزرو (Federal Reserve)، هیز همچنان به صورت محتاطانه‌ای در مورد چشم‌انداز بلندمدت خوش‌بین است و انتظار دارد که تسهیل‌های پولی در آینده به نفع ارزهای دیجیتال باشد.

در پی تغییرات سیاستی فدرال رزرو، آرتور هیز چالش‌هایی برای بیت‌ کوین پیش‌بینی می‌کند

آرتور هیز (Arthur Hayes)، یکی از بنیان‌گذاران صرافی ارز دیجیتال بیت‌ مکس (Bitmex)، در یک پست وبلاگی که روز سه‌شنبه منتشر شد، دیدگاه خود را درباره بیت ‌کوین (Bitcoin) و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال بیان کرد و چندین سناریوی احتمالی را که ممکن است بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند، تشریح نمود.

هیز به حساسیت بیت‌ کوین نسبت به تغییرات در نقدینگی دلار اشاره کرد و گفت: «قیمت بیت‌ کوین ابتدا در روز “چرخش حقوق و دستمزد پاول (Powell Payroll Pivot)” به 64,000 دلار رسید، اما سپس به سرعت 10 درصد از ارزش خود را از دست داد.» او توضیح داد که این نوسانات به دلیل تغییرات در مانده‌های برنامه بازپرداخت اوراق قرضه فدرال رزرو (Reverse Repo Program یا RRP) بود. وی تأکید کرد که افزایش RRP به‌طور مؤثر نقدینگی را از سیستم مالی خارج می‌کند، چون پول را به‌صورت غیرفعال روی ترازنامه فدرال رزرو (Fed) نگه می‌دارد و از سرمایه‌گذاری مجدد یا اهرم‌گذاری آن جلوگیری می‌کند. مدیرعامل سابق بیت ‌مکس اظهار داشت: «به‌محض این که RRP شروع به افزایش به حدود 120 میلیارد دلار کرد، ارزش بیت ‌کوین به شدت سقوط کرد.»

با نگاهی به آینده، آرتور هیز (Arthur Hayes) پیش‌بینی کرد که «مانده‌های RRP احتمالاً به افزایش خود ادامه خواهند داد»، که منجر به چالش‌های بیشتری برای بیت‌ کوین خواهد شد. او هشدار داد که اگر روندهای فعلی ادامه یابد:

«بیت‌ کوین، در بهترین حالت، در همین سطوح نوسان خواهد کرد و در بدترین حالت، به‌تدریج به سمت 50,000 دلار کاهش خواهد یافت.»

هیز همچنین به سناریویی احتمالی اشاره کرد که شرایط بازار ممکن است تا اواخر ماه سپتامبر، زمانی که او انتظار مداخله احتمالی از سوی بانک‌های مرکزی یا دولت را دارد، وخیم‌تر شود.

در این بین، او پیشنهاد کرد:

«قیمت بیت‌ کوین، در بهترین حالت، به نوسانات خود ادامه خواهد داد و ارزش آلت‌ کوین‌ها ممکن است به شدت بیشتری به پایین سقوط کنند.»

هیز در کوتاه‌مدت محتاط باقی می‌ماند، اما آمادگی خود را برای تغییر استراتژی در صورت تغییرات در دینامیک‌های بازار نشان می‌دهد. او بر اساس این باور که بانک‌های مرکزی در نهایت به تسهیل پولی تهاجمی‌تر روی خواهند آورد، در بلندمدت نسبت به ارزهای دیجیتال دیدگاهی صعودی دارد.

نظر شما در مورد پیش‌بینی‌های آرتور هیز برای بازار بیت کوین و تأثیر بالقوه سیاست‌های فدرال رزرو چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره آرتور هیز: بیت کوین ممکن است تا 50,000 دلار سقوط کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.