2,700 دلار در سال 2025: گلدمن ساکس «بیشترین اعتماد» را به طلا دارد

2,700 دلار در سال 2025: گلدمن ساکس «بیشترین اعتماد» را به طلا دارد
آنچه در این مقاله میخوانید

در حالی که قیمت طلا به کمتر از ۲,۵۰۰ دلار در هر اونس کاهش یافت، تحلیلگران کالای گلدمن ساکس همچنان خوش‌بین هستند و پیشنهاد می‌کنند که طلا ممکن است در شرایط “نرم شدن محیط چرخه‌ای فعلی” یک “افزایش احتمالی ۸ درصدی” را تجربه کند. استراتژیست‌های بازار گلدمن به‌ صورتی خاص به این فلز گرانبها اطمینان دارند و اظهار می‌کنند که در میان تمام کالاها، آنها “بالاترین اعتماد” را به طلا دارند.

قیمت طلا کاهش یافت، اما گلدمن ساکس و تحلیلگران کالا همچنان به افزایش‌های آتی خوش‌بین هستند

قیمت طلا اندکی کاهش یافته و پس از رکوردهای تاریخی اخیر در حدود ۲,۵۳۱ دلار در هر اونس که در ۲۰ آگوست ۲۰۲۴ (30 مرداد 1403) به دست آمد، ثابت مانده است. از روز چهارشنبه، ۴ سپتامبر ۲۰۲۴ (14 شهریور 1403)، قیمت طلا در حدود ۲,۴۸۵ دلار در هر اونس در حال نوسان است. با وجود رکود اخیر، استراتژیست‌های بازار کالا از گلدمن ساکس معتقدند که قیمت طلا می‌تواند تا ابتدای سال آینده به ۲,۷۰۰ دلار در هر اونس برسد. پیش‌بینی گلدمن در زمانی ارائه می‌شود که شورای جهانی طلا (WGC) گزارش داده است که خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی در ماه جولای با سرعت بالایی ادامه داشته است.

gold_2024-09-04_08-58-17

در یک به‌روزرسانی اخیر در مورد کالاها، تحلیلگران گلدمن بر باور قوی خود به ارزش کالاها برای تنوع بخشیدن به سبدهای سرمایه‌گذاری تأکید کردند. آنها به چندین عامل ساختاری کلیدی، مانند توانایی کالاها در محافظت در برابر اختلالات عرضه—که اغلب در بخش انرژی رخ می‌دهد—و همچنین پتانسیل برای سودهای سریع در برخی فلزات صنعتی، اشاره کردند. گلدمن عقیده دارد که این پتانسیل ناشی از ترکیبی از چرخه‌های طولانی عرضه و افزایش تقاضا برای فلزات سبز است که با سرمایه‌گذاری در امنیت انرژی و تلاش‌های کاهش کربن تحریک شده است.

تحلیلگران گلدمن افزودند:

“با توجه به محیط چرخه‌ای نرم فعلی، ما تصمیم گرفتیم به طور تاکتیکی پیشنهاد تجارت سبد کسری سال ۲۰۲۴ خود را با یک سود احتمالی ۸ درصد ببندیم و تمرکز خود را روی دیدگاه‌هایی که بیشترین اطمینان را در این محیط دارند، قرار دهیم، یعنی نوسانات بالاتر نفت، پوزیشن خرید روی طلا و پوزیشن فروش روی گاز اروپای بلندمدت.

تحلیلگران گلدمن تنها افرادی نیستند که چشم‌انداز روشنی برای طلا دارند—بسیاری از کارشناسان مالی نیز پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌ها به صعود خود ادامه خواهند داد. پیتر شیف (Peter Schiff)، حامی قدیمی طلا، به عنوان مثال، معتقد است که استخراج طلا می‌تواند یکی از بخش‌هایی باشد که در این دهه بهترین عملکرد را خواهد داشت. در همین حال، پاتریک ییپ (Patrick Yip) از شرکت American Precious Metals می‌گوید که قیمت طلا می‌تواند به ۳۰۰۰ دلار در هر اونس تا اوایل سال آینده برسد.

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، تحلیلگر ارشد کالاهای بلومبرگ نیز پیش‌بینی می‌کند آن چه او “بازنشانی بی‌سابقه” می‌نامد، باعث درخشش طلا خواهد شد. مک‌گلون در مصاحبه جدیدی بر عملکرد برتر جهانی طلا نسبت به سایر کالاها تأکید کرد و او نیز یکی دیگر از کارشناسانی است که باور دارد عبور از مرز ۳۰۰۰ دلار در هر اونس دست‌یافتنی است.

در حالی که تحلیلگران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی می‌کنند، این فلز گرانبها همچنان به‌عنوان نقطه تمرکز برای سرمایه‌گذاران سنتی و جایگزین باقی مانده است. با ترکیبی از تقاضای بانک‌های مرکزی و عوامل ژئوپلیتیکی که توجه فعالان بازار را جلب می‌کنند، جذابیت طلا همچنان پایدار به نظر می‌رسد. حتی با وجود نوسانات قیمت کالا و عدم قطعیت‌های گسترده‌تر اقتصادی، موضع صعودی گلدمن ساکس، همراه با دیگر کارشناسان، نشان‌دهنده ادامه خوش‌بینی است.

نظر شما در مورد موضع گلدمن ساکس در مورد طلا و دیدگاه سایر تحلیلگران کالا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره 2,700 دلار در سال 2025: گلدمن ساکس «بیشترین اعتماد» را به طلا دارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.