گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 شهریور 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 شهریور 1403 (6 سپتامبر 2024)

امروز، پس از انتشار داده‌های کمتر از حد انتظار بازار کار، ارزش سهام‌ ایالات متحده در زمان آغاز معاملات افزایش یافتند. گزارش تغییرات اشتغال پردازش خودکار داده‌ها (ADP)، که تغییرات ماهانه اشتغال در بخش خصوصی غیرکشاورزی را بر اساس داده‌های حقوق و دستمزد تخمین می‌زند، نشان داد که در ماه آگوست ۹۹,۰۰۰ شغل جدید ایجاد شده است، که کمتر از ۱۴۵,۰۰۰ شغل پیش‌بینی شده بود. با توجه به دوره طولانی نرخ بهره بالا، این پیش‌بینی‌ها بیش از حد خوش‌بینانه بودند.

اکنون فعالان بازارها انتظار دارند که نرخ بهره در تاریخ ۱۸ سپتامبر (28 شهریور) کاهش یابد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا پس از انتشار این داده‌ها به طور موقت کاهش یافت اما به سرعت به ۳.۷۶ درصد بازگشت. به همین ترتیب، ارزش دلار نوسان داشت و در زمان نگارش این گزارش به ۱۰۱.۳ رسید.

عملکرد فلزات پایه امروز متنوع بود، به طوری که قیمت اکثر فلزات پایه پس از کاهش قیمت‌های روزهای گذشته افزایش یافت. قیمت آلومینیوم همچنان زیر ۲,۴۰۰ دلار در هر تن باقی ماند و به ۲,۳۷۸.۵۰ دلار در هر تن رسید.

قیمت نیکل به کاهش خود تا سطح حمایتی ۱۶,۰۰۰ دلار در هر تن ادامه داد و قیمت سرب و روی نیز کاهش یافت. مس تنها استثنا بود که قیمت آن دوباره به بالاتر از ۹,۰۰۰ دلار در هر تن افزایش یافت و به ۹,۰۹۲ دلار در هر تن رسید.

قیمت طلا امروز به سطوح بی‌سابقه نزدیک شد، اما برای عبور از آنها با مشکل مواجه بود و در حدود ۲,۵۰۸ دلار در هر اونس نوسان داشت. قیمت نقره افزایش یافت و به ۲۹.۰ دلار در هر اونس رسید.

قیمت نفت نیز افزایش یافت، به طوری که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۷۰.۳ دلار در هر بشکه و ۷۳.۷ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.