ترامپ تا 7 درصد از هریس پیشتاز است، او رأی بیشتر ایالت‌های چرخشی* را به دست آورد

ترامپ تا 7 درصد از هریس پیشتاز است، او رأی بیشتر ایالت‌های چرخشی را به دست آورد
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس داده‌های اخیر Polymarket (پولی ‌مارکت)، دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور پیشین، تا تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۲۴ (15 شهریور 1403) با اختلاف 7 درصدی از کامالا هریس (Kamala Harris)، معاون رئیس‌جمهور، جلوتر است. شرط‌بندی‌های پولی ‌مارکت بر روی شش ایالت کلیدی چرخشی* نشان می‌دهد که ترامپ در چهار ایالت، از جمله آریزونا (Arizona)، جورجیا (Georgia)، پنسیلوانیا (Pennsylvania)، و نوادا (Nevada) پیشتاز است.

در پولی ‌مارکت، ترامپ تا ۷ درصد نسبت به هریس پیشتاز است، نظرسنجی‌های عمومی افزایش محبوبیت ترامپ را نشان می‌دهند

صبح روز پنجشنبه، ترامپ (Trump) همچنان در مسابقه شرط‌بندی پولی ‌مارکت (Polymarket) پیشتاز است. تا ساعت ۱۰ صبح به وقت شرقی ایالات متحده (EDT)، ترامپ با اختلاف ۷ درصد از هریس (Harris) جلوتر است. در حال حاضر، شانس پیروزی ترامپ در انتخابات عمومی ۵۳ درصد است، در حالی که هریس ۴۶ درصد شانس دارد. ارزش کل شرط‌بندی‌هایی که در پولی ‌مارکت برای این انتخابات ثبت شده است، اکنون از ۸۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است.

علاوه بر این، ترامپ در چهار مورد از شش ایالت چرخشی کلیدی پیشرو است: نوادا (Nevada)، پنسیلوانیا (Pennsylvania)، جورجیا (Georgia) و آریزونا (Arizona). هریس در دو ایالت باقی‌مانده، ویسکانسین (Wisconsin) و میشیگان (Michigan)، پیشتاز است. شرط‌بندان پولی ‌مارکت به سمت یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه و یک سنا از حزب جمهوری‌خواه، اما یک مجلس نمایندگان از حزب دموکرات متمایل شده‌اند.

نظرسنجی پولی مارکت

با این حال، گزارش‌های ثبت شده از سایت‌های covers.com و betohio نشان می‌دهند که تغییری در شانس‌ها رخ نداده است و ترامپ (Trump) و هریس (Harris) شانه به شانه به پیش می‌روند. با وجود این، ترامپ در چندین نظرسنجی اخیر جلوتر بوده است، به طوری که بولتن نقره‌ای (Silver Bulletin) شانس پیروزی ترامپ را ۵۸ درصد و شانس هریس را ۴۲ درصد پیش‌بینی کرده است. از نظر آرای الکترال، نظرسنجی نیت سیلور (Nate Silver) به ترامپ ۲۷۵ رأی و به هریس ۲۶۳ رأی می‌دهد. نظرسنجی دیگری از مؤسسه دموکراسی (Democracy Institute) نشان می‌دهد که ترامپ با ۴۹ درصد پیروز خواهد شد و هریس با ۴۶ درصد نزدیک به او است.

نظرسنجی مؤسسه دموکراسی (Democracy Institute) همچنین نشان می‌دهد که ترامپ (Trump) در ایالت‌های سرنوشت‌ساز با ۵۰ درصد پیشتاز است، در حالی که هریس (Harris) با ۴۵ درصد کمی عقب‌تر است. نظرسنجی باریس (Baris) نشان می‌دهد که این دو نامزد در وضعیت رقابتی تنگاتنگ قرار دارند، اما شانس ترامپ در مجمع انتخاباتی همچنان از هریس بیشتر است. در همین حال، در سایت predictit.org (پریدیکتیت.اورگ)، هریس با ۵۳ درصد شانس در برابر ۴۹ درصد شانس ترامپ در حال حاضر پیشتاز است.

*منظور از ایالت چرخشی (Swing state) در آمریکا ایالت‌هایی است که هیچ‌یک از دو حزب اصلی و نامزدهای آن‌ها حمایت قاطعی در آن ندارند تا بتوانند به آرای مجمع انتخاباتی آن اطمینان کنند. این ایالت‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده بسیار مورد توجه کارزارهای انتخاباتی قرار می‌گیرند، چون پیروزی در این ایالت‌ها می‌تواند منجر به پیروزی در انتخابات شود.

نظر شما در مورد آخرین نظرسنجی‌ها و شانس‌های پولی مارکت چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ترامپ تا 7 درصد از هریس پیشتاز است، او رأی بیشتر ایالت‌های چرخشی* را به دست آورد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.