ارزهای دیجیتال ملی برای تسویه‌حساب‌های دوجانبه بین چین و روسیه در نظر گرفته می‌شوند

ارزهای دیجیتال ملی برای تسویه‌حساب‌های دوجانبه بین چین و روسیه در نظر گرفته می‌شوند
آنچه در این مقاله میخوانید

آناتولی آکساكوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی (State Duma’s Financial Market Committee)، درباره استفاده از ارزهای دیجیتال ملی برای تسویه‌حساب‌های دوجانبه بین روسیه (Russia) و چین (China) صحبت کرده است. در مصاحبه جدیدی با رسانه‌های روسی، آکساكوف اظهار داشت که این ابزارها به محض ایجاد پلتفرم‌های نظارتی و فناوری برای این منظور، برای چنین تسویه‌حساب‌هایی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی استفاده از ارزهای دیجیتال روسیه و چین برای تسویه‌حساب‌های دوجانبه را بررسی می‌کند

ارزهای دیجیتال ملی اکنون به آرامی به‌عنوان جایگزینی برای پول‌های سنتی فیات در پرداخت‌های تجاری در نظر گرفته می‌شوند. آناتولی آکساكوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی (State Duma)، معادل روسی مجلس نمایندگان ایالات متحده، پیش‌بینی کرده است که از این دارایی‌های دیجیتال ملی به عنوان ابزاری برای تسویه‌حساب در تجارت دوجانبه بین‌المللی روسیه (Russia) و چین (China) استفاده شود.

در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری رسمی روسیه، تاس (TASS)، انجام شد، آکساكوف اظهار داشت:

«البته، به محض اینکه شرایط فناوری و نظارتی لازم برای این کار ایجاد شود، ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی به‌عنوان یکی از ابزارهای تسویه‌حساب در سطح دوجانبه در نظر گرفته خواهند شد.»

این بدان معناست که دو کشور ممکن است یک کانال دیجیتال برای شرکت‌ها ایجاد کنند تا از طریق آن با روبل دیجیتال (digital ruble) و یوان دیجیتال (digital yuan) تجارت کرده و پرداخت انجام دهند، که به اجرای روان پرداخت‌های مرزی کمک خواهد کرد.

استفاده از چنین کانالی می‌تواند به منظم‌سازی گردش مالی بین دو کشور، که در حال حاضر تحت تأثیر مشکلات ناشی از اجرای تحریم‌های یک‌جانبه کشورهای غربی قرار گرفته است، کمک کند. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که بانک‌های چینی از پردازش پرداخت‌ها برای واردات محصولات دارای کاربرد دوگانه، که می‌توانند هم در امور غیرنظامی و هم نظامی استفاده شوند، خودداری می‌کنند تا از تحریم‌های ایالات متحده دوری کنند.

این وضعیت اکنون در حال بررسی است و حتی راه‌حل‌های افراطی مانند سیستم مبادله کالا به کالا نیز برای رفع مشکلات واردکنندگان روسی در نظر گرفته شده است. سرگئی لاوروف (Sergey Lavrov)، وزیر امور خارجه روسیه، از این ایده حمایت کرده و تأکید کرده است که حتی با وجود این که ۹۵ درصد از تجارت دوجانبه با چین (China) با ارزهای ملی انجام می‌شود، اگر این روش به کاهش وابستگی به انتقالات بانکی کمک کند، او مشکلی با آن نمی‌بیند.

نظر شما در مورد استفاده روسیه و چین از ارزهای دیجیتالی خود برای تسویه تراکنش‌های بین‌المللی بین دو کشور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ارزهای دیجیتال ملی برای تسویه‌حساب‌های دوجانبه بین چین و روسیه در نظر گرفته می‌شوند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.