گزارش روزانه بازار فارکس، 16 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 16 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از انتشار داده‌های نسبتاً پایین آمارهای مربوط به مطالبات بیکاری در ایالات متحده در روز گذشته، ارزش سهام آسیایی به روند کاهشی خود ادامه داد.
  • داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) ایالات متحده امروز در ساعت 13:30 منتشر می‌شود.
  • امانوئل مکرون، مذاکره کننده سابق برگزیت، بارنیه، را به عنوان نخست وزیر فرانسه معرفی کرد.

اخبار بازار فارکس، 16 شهریور 1403 (6 سپتامبر 2024)

  • همچنان که ارزش قراردادهای آتی S&P 500 نیز پس از انتشار داده‌های مربوط به مطالبات بیکاری ایالات متحده، که اندکی کمتر از حد انتظار بود، کاهش یافت، ارزش سهام آسیایی شب گذشته همچنان در حال کاهش بودند. مطالبات بیکاری ۲۲۷ هزار ثبت شد در مقایسه با انتظار ۲۳۰ هزار، در حالی که مشاغل بخش خصوصی فقط ۹۹ هزار افزایش یافتند، در حالی که انتظار ۱۴۵ هزار افزایش وجود داشت. این ارقام ضعیف‌تر باعث کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای گروه G10 شد، اما به نظر می‌رسد فعالان بازار امروز منتظر انتشار داده‌های مربوط به  حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) است تا جهت کلی دلار را تعیین کند.

  • داده‌های مربوط به اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده امروز ساعت ۱۳:۳۰ به وقت بریتانیا (BST) منتشر می‌شود و تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) پیش‌بینی می‌کند که این رقم بالاتر از انتظارات فعالان بازار و ۱۷۵ هزار در مقایسه با پیش‌بینی ۱۶۰ هزار باشد. با این حال، تیم تحقیقات کلی بارکلیز بر این باور است که پیش‌بینی دقیق واکنش بازار نسبت به این داده دشوار است، چون همزمان با این گزارش، داده‌های دیگری از جمله نرخ بیکاری و بازنگری‌های داده‌های قبلی نیز منتشر می‌شوند که می‌تواند بر نحوه تفسیر این داده‌ها توسط فعالان بازار تأثیر بگذارد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • در خبری دیگر، امانوئل مکرون (Emmanuel Macron)، رئیس‌جمهور فرانسه، سیاستمدار راست‌گرا و مذاکره‌کننده سابق برگزیت، میشل بارنیه (Michel Barnier) را به عنوان نخست‌وزیر فرانسه منصوب کرد که باعث خشم مخالفان چپ‌گرا شد. این نامزدی پس از هفته‌ها فشار فزاینده از سوی همه گروه‌های سیاسی برای معرفی یک نامزد صورت گرفت و اکنون بارنیه با چالش‌های فوری همچون تشکیل دولت ائتلافی و جلوگیری از مواجهه با طرح عدم اعتماد که از سوی مخالفان چپ‌گرا مطرح شده است، روبرو است. با وجود چالش‌های بزرگ پیش روی بارنیه، فعالان بازارها احتمالاً از پایان انتظار برای این انتصاب احساس آرامش خواهند کرد و تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار دارد که یورو (EUR) در میان‌مدت به این خبر واکنش مثبتی نشان دهد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 16 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.