تلاش بانك مركزي چين براي حفظ سياست پولي تسهيل‌آميز

تلاش بانك مركزي چين براي حفظ سياست پولي تسهيل‌آميز
آنچه در این مقاله میخوانید

معاون رئیس بانک مرکزی چین روز پنجشنبه گفت: بانک مرکزی چین به حفظ سیاست پولی خود برای حمایت بهتر از توسعه اقتصادی با کیفیت بالا ادامه خواهد داد.

بانک مرکزی از ترکیبی از ابزارهای سیاست پولی برای حفظ نقدینگی معقول و کافی استفاده خواهد کرد، بانک‌ها را به سمت رشد وام باثبات‌تر و پایدارتر هدایت می‌کند و مقیاس تامین مالی اجتماعی و عرضه پول را در راستای اهداف مورد انتظار برای رشد اقتصادی و قیمت نگه می‌دارد.

لو گفت که بانک مرکزی نقش نرخ بهره سیاستی کاهش یافته اخیر و نرخ‌های اولیه وام را در ترویج کاهش مداوم تامین مالی شرکت‌ها و هزینه‌های اعتباری خانوارها ایفا خواهد کرد.

لو گفت که تلاش‌هایی برای بهبود استفاده کارآمد از وجوه و افزایش کیفیت خدمات مالی برای استراتژی‌های اصلی، حوزه‌های کلیدی و حلقه‌های ضعیف انجام خواهد شد.

زو لان، مسئول PBOC در کنفرانس مطبوعاتی گفت که بانک مرکزی به غنی سازی جعبه ابزار سیاست پولی ادامه خواهد داد و آخرین نمونه آن شامل عملیات اوراق قرضه دولتی است.

این حرکت به عنوان کانالی برای انتشار ارز پایه و ابزاری برای مدیریت نقدینگی در نظر گرفته شده است. این رویکرد به گونه‌ای طراحی شده است که در کنار سایر ابزارها، مدیریت نقدینگی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را علمی و دقیق‌تر کند.

بانک مرکزی معاملات اوراق قرضه دولتی در بازار آزاد را در ماه اوت انجام داد که منجر به خرید خالص اوراق قرضه به ارزش اسمی 100 میلیارد یوان (حدود 14.09 میلیارد دلار آمریکا) شد.

زو در پاسخ به این سوال که چقدر فضا برای کاهش نرخ بهره و نسبت ذخایر الزامی وجود دارد و انجام چنین کاهشی در بقیه سال چقدر ضروری است، زو گفت: اثر سیاستی کاهش نسبت ذخایر الزامی در ابتدای سال همچنان ادامه دارد.

دیدگاه خود را درباره تلاش بانك مركزي چين براي حفظ سياست پولي تسهيل‌آميز بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.