ایلان ماسک با ریاست کمیسیون کارایی دولتدونالد ترامپ موافقت کرد

ایلان ماسک با ریاست کمیسیون کارایی دولت دونالد ترامپ موافقت کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، اعلام کرده است که در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور، قصد دارد کمیسیونی برای کارایی دولت ایجاد کند که توسط ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا (Tesla)، هدایت خواهد شد. این کمیسیون قرار است یک حسابرسی مالی و عملکردی از کل دولت فدرال انجام دهد. ماسک در حال ترویج ایده تشکیل وزارت کارایی دولت (Department of Government Efficiency یا D.O.G.E) است و بر نگرانی‌های خود در مورد هزینه‌های بیش از حد دولت تأکید دارد.

ترامپ با ایلان ماسک برای کمیسیون کارایی دولت همکاری می‌کند

دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، روز پنج‌شنبه طی سخنرانی خود در باشگاه اقتصادی نیویورک (Economic Club of New York) اعلام کرد که در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، کمیسیونی برای کارایی دولت با همکاری ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا (Tesla) و اسپیس‌اکس (SpaceX)، ایجاد خواهد کرد.

ترامپ گفت:

“به پیشنهاد ایلان ماسک… من یک کمیسیون کارایی دولت تشکیل خواهم داد که وظیفه آن انجام یک حسابرسی کامل مالی و عملکردی از کل دولت فدرال و ارائه توصیه‌هایی برای ایجاد اصلاحات اساسی خواهد بود.”

او افزود: “ما نیاز داریم که این کار را انجام دهیم، چون نمی‌توانیم به همین شکل ادامه دهیم.” ترامپ همچنین با اشاره به این که میلیاردر تسلا “حمایت کامل و تمام‌عیار خود” را از او اعلام کرده است، گفت:

“ایلان، چون خیلی مشغول نیست، پذیرفته است که ریاست این کارگروه را بر عهده بگیرد.”

ماسک بارها ایده تشکیل کمیسیون کارایی دولت را از زمانی که آن را در مصاحبه‌ای با ترامپ مطرح کرد، در پلتفرم X تبلیغ کرده است. مدیرعامل تسلا اظهار داشت: “وزارت کارایی دولت (Department of Government Efficiency) عالی خواهد بود.”

elon-musk-doge

ایجاد وزارت کارایی دولت (Department of Government Efficiency)، به اختصار D.O.G.E.، توسط ایلان ماسک (Elon Musk) هیجان زیادی در میان طرفداران دوج‌ کوین (Dogecoin) ایجاد کرد. ماسک، که اغلب به عنوان “پدر دوج” (Dogefather) شناخته می‌شود، از حامیان برجسته این ارز دیجیتال بوده است.

در یکی دیگر از پست‌های خود، ماسک نوشت: “اگر کسی درباره حفظ یک وزارتخانه دولتی احساس مسئولیت می‌کند، می‌تواند صحبت کند.” او نگرانی‌های جدی خود را در مورد وضعیت مالی دولت ابراز کرده و گفته است:

“با نرخ‌های فعلی هزینه‌های دولتی، آمریکا به سرعت به سمت ورشکستگی پیش می‌رود. هزینه‌های بیش از حد دولت چیزی است که باعث تورم می‌شود.”

به گفته مشاوران ترامپ (Trump)، هدف اصلی این کمیسیون، تجزیه و تحلیل عملکردهای دولت و یافتن راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مالیات‌دهندگان است. تشکیل این کمیسیون بخشی از استراتژی اقتصادی گسترده‌تر ترامپ است که شامل برنامه‌هایی برای کاهش مالیات‌ها، افزایش تعرفه‌ها، و لغو قانون کاهش تورم (Inflation Reduction Act) می‌شود. ترامپ همچنین تأکید کرد که اولین وظیفه این کمیسیون، حذف کلاهبرداری و پرداخت‌های نادرست در مدت شش ماه خواهد بود.

نظر شما در مورد پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، برای تشکیل کمیسیون کارایی دولتی به رهبری ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ایلان ماسک با ریاست کمیسیون کارایی دولتدونالد ترامپ موافقت کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.