چگونه تغییرات قیمت رمزارزها بر مالکیت تأثیر می‌گذارد؟

گزارش فدرال رزرو بررسی می‌کند که چگونه تغییرات قیمت رمزارزها بر مالکیت تأثیر می‌گذارد
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارشی از مؤسسه مالی مصرف‌کنندگان بانک فدرال رزرو فیلادلفیا (Federal Reserve Bank of Philadelphia’s Consumer Finance Institute) نشان داد که با وجود افزایش قیمت بیت‌کوین (Bitcoin)، مالکیت ارزهای دیجیتال در دوران رکود بازار کاهش یافته است. داده‌های چندین نظرسنجی نشان داد که علاقه و مالکیت ارزهای دیجیتال حتی با افزایش قیمت‌ها افزایش نیافته است. این گزارش پیشنهاد می‌دهد که تحقیقات بیشتری در مورد رفتار مصرف‌کنندگان در پاسخ به نوسانات بازار مورد نیاز است.

این گزارش تأثیر تغییرات قیمت بر مالکیت ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند

مؤسسه مالی مصرف‌کنندگان بانک فدرال رزرو فیلادلفیا (Federal Reserve Bank of Philadelphia’s Consumer Finance Institute) روز جمعه گزارشی منتشر کرد که توسط تام آکانا (Tom Akana)، مشاور ارشد و پژوهشگر، با عنوان “آیا تغییرات قیمت بر مالکیت ارزهای دیجیتال تأثیر دارد؟” نوشته شده است. این گزارش بررسی می‌کند که نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال چگونه الگوهای مالکیت و رفتار مصرف‌کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آکانا در مورد فرایند جمع‌آوری داده‌ها توضیح داد: “از ژانویه ۲۰۲۲، مؤسسه مالی مصرف‌کنندگان (CFI) اطلاعاتی درباره مالکیت رمز ارزها از شش نظرسنجی مختلف جمع‌آوری کرده است؛ همه شش نظرسنجی درباره مالکیت کنونی رمز ارزها سوال کرده‌اند، در حالی که سه مورد نیز احتمال خرید رمز ارز در آینده را بررسی کرده‌اند.” این یافته‌ها بخشی از نظرسنجی کار، درآمد، مالی و انتظارات (LIFE) CFI هستند که رفتارهای اقتصادی از جمله مالکیت ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این گزارش توضیح می‌دهد:

“داده‌های نظرسنجی CFI که در سال ۲۰۲۲ جمع‌آوری شد، نشان داد که در پاسخ به زمستان کریپتو، مالکیت گزارش‌شده و همچنین علاقه به خرید ارزهای دیجیتال هر دو با کاهش ارزش بازار کاهش یافتند.”

این گزارش تأکید می‌کند که با وجود افزایش چشمگیر قیمت بیت ‌کوین از اکتبر ۲۰۲۳، نرخ مالکیت ارزهای دیجیتال به همان نسبت افزایش نیافته است.

آکانا (Akana) با اشاره به این موضوع اعلام کرد: “از زمانی که نظرسنجی LIFE جمع‌آوری داده‌های مربوط به مالکیت ارزهای دیجیتال را در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز کرد، قیمت بیت ‌کوین (که به عنوان شاخص بازار ما عمل می‌کند) به طور چشمگیری افزایش یافته است.”

او توضیح داد: “با این حال، با وجود شواهدی مبنی بر این که عملکرد بازار علاقه بیشتری به خریدهای آینده ایجاد کرده است، در چهار دوره از این نظرسنجی، مالکیت اندکی کاهش یافته است.”

این گزارش در پایان توصیه می‌کند که تحقیقات بیشتری در مورد “الگوهای خاص ورود و خروج مصرف‌کنندگان به بازار” انجام شود تا توضیح روشن‌تری برای این مشاهدات ارائه شود.

نظر شما در مورد یافته‌های این گزارش بانک فدرال رزرو فیلادلفیا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره چگونه تغییرات قیمت رمزارزها بر مالکیت تأثیر می‌گذارد؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.