رهبر مخالفان ونزوئلا پیشنهاد ایجاد یک ذخیره بیت کوین را داد

رهبر مخالفان ونزوئلا پیشنهاد ایجاد یک ذخیره بیت کوین را داد
آنچه در این مقاله میخوانید

ماریا کورینا ماچادو (Maria Corina Machado)، رهبر ائتلاف سیاسی که پیروزی نیکولاس مادورو (Nicolas Maduro) را در ونزوئلا به چالش می‌کشد، پیشنهاد ایجاد یک ذخیره بیت‌ کوین برای این کشور را مطرح کرده است. ماچادو اظهار داشت که بیت ‌کوین به عنوان یک راه نجات برای بسیاری از ونزوئلایی‌ها عمل می‌کند و از ثروت آنها در برابر تورم شدید محافظت کرده است. او همچنین یک تشکیل کمپین جمع‌آوری کمک‌های بیت ‌کوین را برای حمایت از مردم در مبارزه دموکراتیک آنها اعلام کرد.

ماریا کورینا ماچادو، رهبر مخالفان ونزوئلا، بیت ‌کوین را به عنوان راه نجات مطرح می‌کند و پیشنهاد ایجاد یک ذخیره بیت‌ کوین را می‌دهد

ونزوئلا ممکن است یکی از معدود کشورهایی، به غیر از السالوادور، باشد که در آینده، بیت ‌کوین را به عنوان یک دارایی استراتژیک ذخیره به کار گیرد. ماریا کورینا ماچادو (Maria Corina Machado)، رهبر ائتلاف ونزوئلایی که در حال حاضر نتایج انتخابات اخیر را که در آن نیکولاس مادورو (Nicolas Maduro) به عنوان پیروز اعلام شد، به چالش می‌کشد، پیشنهاد ایجاد یک ذخیره با استفاده از بیت ‌کوین را مطرح کرده است.

ماچادو در مصاحبه جدیدی با الکس گلادستاین (Alex Gladstein)، مدیر ارشد سازمان بنیاد حقوق بشر (Human Rights Foundation)، به فرایندهای تخریبی‌ای که اقتصاد ونزوئلا تجربه کرده است، اشاره کرد. این کشور با تورم افسارگسیخته و کاهش ارزش پول ملی روبرو بوده است که باعث شده ارز فیات ونزوئلا ۱۴ صفر از ارزش خود را از دست بدهد.

در این شرایط، ماچادو به فرصت‌هایی که بیت‌ کوین برای ونزوئلایی‌ها فراهم کرده است، ارزش قائل است. او اعلام کرد که به دلیل ویژگی‌های خاص بیت‌ کوین، این ارز به عنوان یک راه نجات برای کسانی که از آن برای محافظت از ارزش ثروت خود و تأمین مالی خروجشان از کشور استفاده کردند، عمل کرده است.

ماچادو اظهار داشت:

“ما بیت ‌کوین را به عنوان بخشی از ذخایر ملی خود می‌بینیم که به بازسازی آن چه دیکتاتوری به سرقت برده است، کمک می‌کند. پیش از آن که ذخایر طلای ما غارت شود، ونزوئلا ذخایر مالی غنی در سراسر جهان داشت. ما آن ذخایر را بازسازی خواهیم کرد و بیت ‌کوین را به عنوان یک جزء کلیدی در آن‌ها لحاظ خواهیم کرد.”

ماچادو، که تأکید کرد سازمان آنها فاقد بانکداری است، یک کمپین با همکاری بنیاد حقوق بشر (Human Rights Foundation) راه‌اندازی کرد که کمک‌های مالی برای حمایت از تلاش‌های مسالمت‌آمیز آنها در زمینه به رسمیت شناختن پیروزی‌شان را می‌پذیرد. او در پایان گفت: “بیایید از این فناوری استفاده کنیم تا تغییراتی را که ونزوئلا به شدت به آن نیاز دارد، به وجود آوریم.”

این کمپین در وب‌سایت بنیاد حقوق بشر فعال است و اعلام می‌کند که “۱۰۰ درصد تمام کمک‌ها مستقیماً به کارگران در ونزوئلا ارسال خواهد شد، به طریقی که دیکتاتوری نتواند آن را متوقف کند.”

نظر شما در مورد اظهارات ماچادو در مورد بیت کوین و قصد او برای ایجاد ذخیره بیت کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رهبر مخالفان ونزوئلا پیشنهاد ایجاد یک ذخیره بیت کوین را داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.