تشدید نگرانی‌ها از رکود در بحبوحه کندی اقتصاد ایالات متحده و نوسانات بازار

تشدید نگرانی‌ها از رکود در بحبوحه کندی اقتصاد ایالات متحده و نوسانات بازار
آنچه در این مقاله میخوانید

در هفته‌های اخیر، هم اقتصاددانان و هم شاخص‌های تکنیکال نشان داده‌اند که ایالات متحده ممکن است در آستانه رکود قرار داشته باشد و این موضوع باعث ایجاد اضطراب و نگرانی در بازارها شده است. در همین حال، در پلتفرم X، موضوع رکود اقتصادی هر روز بیشتر مطرح می‌شود و کاربران درباره احتمال وقوع یک رکود اقتصادی بحث می‌کنند.

ترس از رکود در شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد

Top of Formتنها یک روز پیش، Bitcoin.com درباره روند صعودی در منحنی بازده بازار اوراق قرضه ایالات متحده گزارش داد و نظرات تحلیلگران را درباره آخرین گزارش مشاغل به اشتراک گذاشت. در این مدت، علائم هشداردهنده نادیده‌گرفتنی نیستند — ایالات متحده با رشد کند تولید ناخالص داخلی، تورم پایدار همراه با نرخ بهره بالا، نگرانی‌های فزاینده در زمینه اشتغال و کاهش اعتماد مصرف‌کنندگان دست و پنجه نرم می‌کند، در حالی که این همه در سایه بازارهای مالی ناپایدار قرار دارد.

رکود ایالات متحده

کاربران در X نیز نظرات زیادی درباره وضعیت فعلی دارند. راس هندریکس (Ross Hendricks) در حالی که نموداری از کاهش شدید بازدیدهای ماهانه ChatGPT را به اشتراک گذاشت، اظهار داشت: “آیا سهام‌ها به این دلیل سقوط کردند که هنوز یک کری ترید (Carry trade)* چند تریلیون دلاری برای تسویه وجود دارد، یک رکود در حال وقوع است، یا به این دلیل که کل ظاهر هوش مصنوعی در حال فروپاشی است؟ من می‌گویم چرا هر سه نه؟”

doesntmatters

مایکل گاید (Michael Gayed) تأکید می‌کند: “زمان‌های اقتصادی سخت‌تری در راه است. کسانی که در این شرایط زنده می‌مانند، سزاوار یک ضریب برتر هستند. ما زودتر از آن چه تصور شود، با یک رکود مواجه خواهیم شد.” رابرت استرلینگ (Robert Sterling)، سرمایه‌گذار و مدیر مالی، همراه با بسیاری دیگر به شدت معتقد است که رکود اقتصادی از هم‌اکنون آغاز شده است. استرلینگ در پلتفرم X نوشت: “ما در یک رکود هستیم. داده‌های کلان اقتصادی ممکن است هنوز آن را نشان ندهند، اما این افت اقتصادی آغاز شده است. همه این را می‌دانند. فقط شاخص‌های عقب‌مانده نیاز به زمان دارند تا خود را تطبیق دهند.”

دانیل لاکاله (Daniel Lacalle)، اقتصاددان، به این بحث‌ها اضافه کرد و نوشت:

“مهم نیست اگر بدهی بیشتر و هزینه‌های کسری تولید ناخالص داخلی را پنهان کند. اقتصاد ایالات متحده هم‌اکنون در یک رکود بخش خصوصی قرار دارد.”

علاوه بر این، بسیاری بر این باورند که نتیجه انتخابات تغییر چندانی ایجاد نخواهد کرد، چون اقتصاد به هر حال به سمت رکود پیش می‌رود. با ادامه نگرانی‌ها درباره رکود، بحث‌ها در X طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌ها، از تردید تا یقین را نشان می‌دهند. با ادامه نوسانات بازار و فشارهای اقتصادی، ماه‌های آینده ممکن است وضوح بیشتری ارائه دهند، اما در حال حاضر، این بحث همچنان با ترکیبی از داده‌ها، احساسات و حدس و گمان‌ها در عرصه‌های مالی و اجتماعی ادامه دارد.

* منظور از کری ترید (Carry Trade) روشی است که از تفاوت میان نرخ بهره دو ارز برای سوددهی استفاده می‌کند. بر اساس این استراتژی، تریدر ارزی را که نرخ بهره کمتری دارد به صورت وام می‌گیرد و در ادامه، این سرمایه وام گرفته شده را برای خرید ارز دیگری که نرخ بهره بالاتری هم دارد، استفاده می‌کند. به این صورت، او از اختلاف میان نرخ‌های بهره، سود می‌برد.

در حالی که بی‌ثباتی اقتصادی همچنان ادامه دارد، شما چه فکر می‌کنید – آیا ایالات متحده در حال حاضر در یک رکود قرار دارد یا بدترین وضعیت هنوز در راه است؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تشدید نگرانی‌ها از رکود در بحبوحه کندی اقتصاد ایالات متحده و نوسانات بازار بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.