بانک مرکزی چین خرید طلا را برای چهارمین ماه در ماه آگوست متوقف کرد

بانک مرکزی چین خرید طلا را برای چهارمین ماه در ماه آگوست متوقف کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های رسمی روز شنبه نشان داد که بانک مرکزی چین برای چهارمین ماه متوالی در ماه آگوست (مرداد-شهریور ۱۴۰۲) از خرید طلا برای ذخایر خود خودداری کرد.

میزان ذخایر طلای چین در پایان ماه گذشته ۷۲.۸ میلیون اونس تروی خالص بود. با این حال، ارزش این ذخایر طلا به ۱۸۲.۹۸ میلیارد دلار افزایش یافت که در مقایسه با ۱۷۶.۶۴ میلیارد دلار در پایان ماه جولای (تیر-مرداد 1403) است.

با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که کاهش نرخ بهره ایالات متحده قریب‌الوقوع است و به دلیل تقاضای امن ناشی از نااطمینانی‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی، در حالی که بانک‌های مرکزی خریدهای گسترده‌ای انجام داده‌اند، قیمت طلا امسال در حال افزایش است.

قیمت طلا تا کنون ۲۱ درصد در سال جاری افزایش یافته و اندکی زیر رکورد ۲,۵۳۱.۶۰ دلار که در ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد 1403) ثبت شد، قرار دارد.

پیش از توقف خریدهای خود، بانک خلق چین (People’s Bank of China یا PBOC) به مدت ۱۸ ماه متوالی طلا خریداری کرده بود.

این بانک مرکزی بزرگ‌ترین خریدار طلا در جهان در سال ۲۰۲۳ بود و تصمیم آن برای متوقف کردن خریدها در ماه‌های اخیر تقاضای سرمایه‌گذاران چینی را کاهش داده است. کارستن منکه (Carsten Menke)، تحلیلگر در جولیوس بائر (Julius Baer)، گفت که انتظار می‌رود بانک خلق چین، علیرغم قیمت‌های بالا، به دلایل سیاسی و نه اقتصادی، مانند تمایل به کاهش وابستگی به دلار ایالات متحده (U.S. dollar) به عنوان دارایی ذخیره، در مقطعی خریدها را از سر بگیرد.

نظر شما در مورد انگیزه بانک خلق چین از توقف روند خرید طلا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی چین خرید طلا را برای چهارمین ماه در ماه آگوست متوقف کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.