جانت یلن: اقتصاد ایالات متحده در مسیر فرود نرم است

جانت یلن: اقتصاد ایالات متحده در مسیر فرود نرم است
آنچه در این مقاله میخوانید

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری گفت که او معتقد است اقتصاد ایالات متحده سالم است و داده‌های مشاغل سردتر در ماه‌های اخیر نشانه یک فرود نرم است، نه یک رکود. یلن گفت که ایالات متحده شاهد اقتصاد عمیق در روند بهبودی است.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری روز شنبه به دنبال این بود که به مردم اطمینان دهد که اقتصاد ایالات متحده قوی است، علیرغم یک رشته گزارش‌های شغلی ضعیف که سرمایه‌گذاران را متاثر کرده و بر بازار سهام تاثیر گذاشته است.

یلن در جشنواره تگزاس تریبون در آستین گفت: من در حال حاضر به ریسک نزولی در سمت اشتغال توجه دارم، اما آنچه که فکر می‌کنم شاهد آن هستیم و امیدوارم همچنان شاهد آن باشیم، یک اقتصاد خوب و مستحکم است.

اظهارات وزیر خزانه‌داری یک روز پس از آن بیان می‌شود که اداره آمار کار یک ماه دیگر از داده‌های شغلی سردتر از حد انتظار را گزارش کرد.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، معیاری برای ایجاد شغل در ایالات متحده، در ماه اوت 142000 افزایش یافت که کمتر از پیش‌بینی داوجونز از 161000 بود. این نگرانی‌ها در مورد کندی بازار کار را افزایش داد، به طوری که S&P 500 جمعه سقوط کرد تا بدترین هفته از مارس 2023 را به پایان برساند.

با این حال، نرخ بیکاری به 4.2 درصد کاهش یافت و رشد شغل در ماه اوت بیشتر از جولای بود. بازار سهام در اوایل ماه گذشته، پس از گزارش ضعیف جولای که نگرانی‌های جدید از رکود در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داد.

داده‌های مشاغل نگرانی‌ها را در مورد اینکه آیا فدرال رزرو می‌تواند به اصطلاح فرود نرم را ایجاد کند، نرخ‌های بهره را برای کنترل تورم و سپس اجرای کاهش پیش از ورود اقتصاد به رکود افزایش دهد. انتظار می‌رود فدرال رزرو در این ماه نرخ بهره را کاهش دهد.

یلن گفت که ایالات متحده در این مسیر قرار دارد: این واقعاً شگفت‌انگیز بوده است که بتوانیم تورم را به همان میزان معنادار پایین بیاوریم. این همان چیزی است که بیشتر مردم آن را فرود نرم می‌نامند.

دیدگاه خود را درباره جانت یلن: اقتصاد ایالات متحده در مسیر فرود نرم است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.