شرکت ژاپنی بیت کوین را با انرژی مازاد استخراج می‌کند

شرکت ژاپنی بیت کوین را با انرژی مازاد استخراج می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

به گزارش روزنامه آساهی شیمبون (Asahi Shimbun)، یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های ملی ژاپن، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت نیروی برق توکیو (TEPCO) گام نوآورانه‌ای به سمت استخراج بیت ‌کوین برداشته است. Agile Energy X، شرکت تابعه مذکور، واحدهای استخراج بیت ‌کوین خود را به‌طور هوشمندانه در کنار نیروگاه‌های خورشیدی در استان‌های توچیگی (Tochigi) و گونما (Gunma) قرار داده است و از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تأمین برق فرآیند استخراج استفاده می‌کند.

شرکت ماهواره‌ای TEPCO با استفاده از انرژی سبز بلااستفاده بیت ‌کوین استخراج می‌کند

شرکت نیروی برق توکیو (TEPCO)، یکی از بزرگترین شرکت‌های برق ژاپن که نیروی الکتریسیته مورد نیاز بیش از ۲۷ میلیون خانه و کسب‌وکار را تأمین می‌کند، یک شرکت ماهواره‌ای به نام Agile Energy X دارد که با استفاده از انرژی تجدیدپذیر باقی‌مانده به استخراج بیت ‌کوین می‌پردازد. این عملیات استخراج به‌طور استراتژیک در کنار مزارع خورشیدی که انرژی فوتوولتائیک تولید می‌کنند، مستقر شده‌اند.

با این حال، برای جلوگیری از تولید مازاد انرژی، بخشی از تولید این مزارع محدود یا کنترل می‌شود و اغلب این انرژی به طور کامل هدر می‌رود. واحدهای استخراج بیت ‌کوین Agile Energy X وارد عمل شده‌اند تا از این انرژی بلااستفاده بهره‌برداری کنند و آن را به کار دیگری اختصاص دهند.

کنجی تاتیوا (Kenji Tateiwa)، رئیس شرکت Agile Energy X، به روزنامه گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم در ژاپن مشابه زیادی ندارد. موفقیت چارچوب ما می‌تواند استفاده از انرژی سبز را ترویج کند.»

گزارش آساهی شیمبون (Asahi Shimbun) حاکی از آن است که انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانند مقدار زیادی انرژی هدررفته ایجاد کنند و با توجه به این که ژاپن قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ به وضعیت بدون کربن دست یابد، انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتری وارد شبکه خواهند شد که این به معنای هدررفت بیشتر انرژی است.

روزنامه آساهی شیمبون (Asahi Shimbun) به نقل از شبیه‌سازی‌های Agile Energy X گزارش می‌دهد که اگر انرژی‌های تجدیدپذیر ۵۰ درصد از سیستم‌های انرژی ژاپن را تشکیل دهند، ۲۴۰,۰۰۰ گیگاوات‌ساعت انرژی به طور کامل هدر خواهد رفت. کنجی تاتیوا (Kenji Tateiwa) معتقد است که اگر نیروگاه‌های بیشتری متوجه شوند که می‌توانند بیت ‌کوین هم استخراج کنند، ممکن است با گذشت زمان شاهد افزایش تولید انرژی سبز باشیم.

تاتیوا به گزارشگر آساهی شیمبون، دایکی کوگا (Daiki Koga)، توضیح داد: «تولیدکنندگان انرژی سبز باید کسب‌وکار خود را بر این فرض بنا کنند که بخشی از برقی که تولید می‌کنند هدر می‌رود. اگر بیت ‌کوین‌ها به منبع درآمد جدیدی برای تولیدکنندگان مشابه تبدیل شوند، که در حال حاضر با سرمایه‌گذاری‌های بیش از حد مواجه‌اند، این امر می‌تواند باعث معرفی بیشتر انرژی سبز شود.»

نظر شما در مورد استخراج بیت کوین توسط شرکت تابعه TEPCO با انرژی هدر رفته چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره شرکت ژاپنی بیت کوین را با انرژی مازاد استخراج می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.