گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 20 شهریور 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 20 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 20 شهریور 1403 (10 سپتامبر 2024)

معاملات سهام آمریکا امروز با افزایش قیمت آغاز شدند. تمرکز اصلی به ‌طور قاطع بر روی نشست آینده فدرال رزرو است. در حال حاضر بازارها احتمال ۳۰ درصدی کاهش نرخ بهره به میزان ۵۰ واحد را در نظر گرفته‌اند، هرچند ما انتظار حرکت محتاطانه‌تری با کاهش ۲۵ واحدی را داریم، چرا که کاهش بیشتر ممکن است به عنوان اقدامی زودهنگام تلقی شود.

شاخص دلار اندکی افزایش یافت و به مرز ۱۰۱.۶ نزدیک شد، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا کمی کاهش یافت و کمی بالاتر از ۳.۷۱ درصد قرار گرفت.

بازار به‌طور کلی محتاط است، چون تورم مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی چین به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه سال اخیر رسیده است که نگرانی‌های مربوط به تورم منفی را تشدید کرده و تردیدهایی درباره بهبود اقتصادی منطقه ایجاد کرده است. این کاهش سرعت بر تقاضای جهانی، به‌ویژه برای انرژی و کالاهای فلزی، فشار وارد کرده و به ابهامات فعالان بازار افزوده است.

شاخص کلیدی تورم چین به ضعیف‌ترین سطح خود در بیش از سه سال اخیر کاهش یافته است که نشان‌دهنده کندی عملکرد اقتصادی در منطقه است. فشارهای تورمی منفی بیشتر شده و این روند اعتماد بازار به بهبود اقتصادی منطقه را تضعیف کرده و انتظار کلی برای تقاضا را کاهش داده است.

با این حال، مجموعه فلزات پایه در بورس فلزات لندن (LME) واکنش چندانی به این خبر نشان ندادند. در عوض، قیمت مس پس از لغو ورود موجودی‌ها با رشد مواجه شد و قیمت آلومینیوم در زیر سطح ۲,۳۵۰ دلار در هر تن باقی ماند. این فلزات به ترتیب با قیمت ۹,۰۹۷ دلار در هر تن و ۲,۳۵۰.۵۰ دلار در هر تن بسته شدند.

شکاف رو به رشدی بین عملکرد فلزات و اصول اقتصاد کلان وجود دارد، که نشان می‌دهد مجموعه فلزات بر اساس استراتژی بازگشت به میانگین معامله می‌شوند، چرا که هیچ انگیزه قابل توجهی از بخش فیزیکی وجود ندارد. انتظار داریم که فلزات این هفته با نوسان اندکی در قیمت معامله شوند.

فلزات گران‌بها تغییرات متفاوتی داشتند، به طوری که قیمت طلا در حدود ۲,۵۰۰ دلار در هر اونس معلق نوسان داشت، چون عدم قطعیت پیرامون اقدام بعدی فدرال رزرو همچنان پابرجاست. با این حال، قیمت نقره به ۲۸.۲ دلار در هر اونس افزایش یافت.

قیمت نفت ثابت باقی ماند، و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با قیمت ۶۸.۳ دلار در هر بشکه و نفت خام برنت (Brent) با قیمت ۷۱.۶ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 20 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.