با کاهش ارزش نایرا، نیجریه فروش دلار به صرافان را از سر گرفت

با کاهش ارزش نایرا، نیجریه فروش دلار به صرافان را از سر گرفت
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی نیجریه فروش دلار آمریکا به صرافان را از سر گرفت تا به کاهش ارزش نایرا (Naira) رسیدگی کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که نرخ تبادل نایرا به دلار به پایین‌ترین سطح یعنی ۱,۶۳۹ نایرا در مقابل هر دلار رسید، که احتمالاً به دلیل افزایش تقاضا برای دلار آمریکا جهت سفر و تجارت بوده است. بانک مرکزی قوانین مشخصی، از جمله یک درصد حاشیه سود بر قیمت خرید و مکان‌های تعیین‌شده برای ارسال درخواست‌ها، را برای صرافانی که در این برنامه شرکت می‌کنند، تعیین کرده است.

کمبود مداوم ارز خارجی در نیجریه

در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور)، بانک مرکزی نیجریه (Central Bank of Nigeria – CBN) فروش دلار آمریکا به صرافان (Bureau de Change – BDC) را برای پاسخگویی به تقاضای خرده‌فروشی جهت معاملات نامشهود مجاز از سر گرفت. این بانک اعلام کرد که صرافی‌های واجد شرایط مبلغ ۲۰,۰۰۰ دلار را با نرخ ۱,۵۸۰ نایرا برای هر دلار دریافت خواهند کرد.

به گزارش منابع خبری، آخرین مداخله بانک مرکزی نیجریه پس از آن صورت گرفت که نرخ تبادل نایرا به دلار به ۱,۶۳۹ نایرا کاهش یافت. ناظران نیجریه‌ای افت ارزش نایرا را به افزایش تقاضا برای دلار آمریکا از سوی ساکنان ثروتمندی که به تعطیلات می‌رفتند و صاحبان کسب‌وکارها نسبت داده‌اند.

بانک مرکزی نیجریه در ماه جولای، زمانی که نایرا به پایین‌ترین سطح خود در آن زمان رسید، اقدام مشابهی انجام داد. با این حال، در آن زمان بانک مرکزی نیجریه دلار آمریکا را به صرافان با نرخ ۱,۴۵۰ نایرا فروخت، در حالی که به بانک‌های فروشنده مجاز بیش از ۱۰۰ میلیون دلار با نرخ‌هایی بین ۱,۴۹۸ تا ۱,۵۳۰ نایرا ارائه کرد. پیش از آن نیز، بانک مرکزی نیجریه بیش از ۸۰ میلیون دلار در ماه مه تزریق کرده بود.

در همین حال، بانک مرکزی نیجریه (CBN) در بیانیه‌ای قوانین مربوط به صرافی‌های (BDC) متقاضی برای استفاده از این خدمات را اعلام کرد.

بانک مرکزی اعلام کرد :

 “تمامی صرافان مجاز به فروش به کاربران نهایی واجد شرایط با حاشیه سودی حداکثر ۱ درصد بالاتر از نرخ خرید از بانک مرکزی هستند. صرافی‌های علاقه‌مند به این معامله موظفند پرداخت نایرا را به حساب‌های سپرده بانک مرکزی انجام دهند”.

بانک مرکزی همچنین صرافی‌های علاقه‌مند را ملزم کرد که مدارک خود را به شعب آن در ابوجا، آبا، کانو و لاگوس تحویل دهند.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با کاهش ارزش نایرا، نیجریه فروش دلار به صرافان را از سر گرفت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.