گزارش روزانه بازار فارکس، 20 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 20 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیا در طول شب افزایش یافت در حالی که دلار به میزان بیشتری تقویت شد.
  • داده‌های بازار کار بریتانیا به طور گسترده مطابق با انتظارات فعالان بازار منتشر شده است.
  • در بازار نوظهور، همچنان خبرهای منفی از اسرائیل دریافت می‌کنیم.

اخبار بازار فارکس، 20 شهریور 1403 (10 سپتامبر 2024)

  • پس از آن که فعالان بازار همچنان انتظارات خود از کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته آینده را کاهش داد، ارزش سهام‌ آسیا شب گذشته افزایش یافت و قراردادهای آتی شاخص S&P 500 نیز با رشد همراه بود. در نتیجه، ارزش کلی دلار آمریکا (USD) روز گذشته افزایش یافت، چون بازار برخی از پوزیشن‌های فروش متراکم دلار را کاهش داد.

همچنین امروز، نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ (Trump) و هریس (Harris)، در ساعت ۹ شب به وقت شرقی (EST) با یکدیگر مناظره خواهند کرد. در حالی که انتظار نمی‌رود این مناظره تأثیر معناداری بر دلار آمریکا در کوتاه‌مدت داشته باشد، تجربه مناظره‌های قبلی نشان داده است که این رویدادها می‌توانند به‌طور معناداری تأثیراتی بر نظرسنجی‌ها داشته باشند و همچنین دیدگاه روشنی از سیاست‌های هر دو نامزد ارائه دهند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • داده‌های شغلی بریتانیا امروز صبح تقریباً مطابق با انتظارات منتشر شد و ارزش پوند (GBP) اندکی با افزایش مواجه شد. میانگین درآمد هفتگی با رشد ۴ درصد نسبت به سال گذشته (3M/YoY) ثبت شد، در حالی که انتظارات ۴.۱ درصد بود. نرخ بیکاری نیز با ۴.۱ درصد مطابق انتظارات منتشر شد. این گزارش تأثیر چندانی بر چشم‌انداز کلی اقتصاد بریتانیا و پوند ندارد، و با توجه به احتمال وجود سیاست‌های ضد رشد از سوی دولت حزب کارگر که احتمالاً بخشی از تأثیرات کاهش حق‌السهم‌های برگزیت را جبران خواهد کرد، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) اکنون کمی کمتر نسبت به آینده این ارز خوش‌بین است.

داده کلیدی بعدی، آمار تولید ناخالص داخلی (GDP) است که فردا منتشر می‌شود و تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند این داده کمی کمتر از اتفاق نظر بازار باشد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • در سایر بازارهای نوظهور (EM)، شاهد مجموعه‌ای از عناوین منفی پیرامون شِکل اسرائیل (ILS) و وضعیت این رژیم، به ‌ویژه در رابطه با توافق آتش‌بس، بوده‌ایم. گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکره‌کنندگان اعلام کرده‌اند که احتمال دستیابی به توافق بین اسرائیل و حماس اکنون “نزدیک به صفر” است، چون هم بنیامین نتانیاهو (Netanyahu)، نخست‌وزیر اسرائیل، و هم یحیی سنوار (Sinwar)، مذاکره‌کننده حماس، خواسته‌های خود را تقویت کرده‌اند. با این حال، علاوه بر این، دوباره مسائل مربوط به اصلاحات قضایی قبلی مطرح شده‌اند، که به شدت بر شِکِل اسرائیل (ILS) تأثیر منفی گذاشته است.

نرخ دلار به شِکِل (USDILS) طی هفته گذشته به طور قابل‌توجهی تضعیف شده و اکنون معامله‌گران ریسک‌های مرتبط با شِکِل (ILS) را بیشتر به سمت کاهش قیمت ارزیابی می‌کنند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 20 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.