کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درباره خطرات ETF بیت کوین و اتر هشدار داد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درباره خطرات ETF بیت کوین و اتر هشدار داد
آنچه در این مقاله میخوانید

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (Securities and Exchange Commission – SEC) یک اطلاعیه صادر کرده و در آن درباره ریسک‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFs) بیت‌ کوین (Bitcoin) و اتر (Ether) هشدار داده است و بر ماهیت پرریسک این ابزارها تأکید کرده است. این نهاد نظارتی از سرمایه‌گذاران خواست تا به مسائل احتمالی مانند نوسانات قیمت، کلاهبرداری و نبود نظارت‌های قانونی توجه داشته باشند.

هشدار کمیسیون بورس و اوراق بهادار به سرمایه‌گذاران درباره ریسک‌های صندوق‌های قابل معامله بیت‌ کوین و اتر (ETPs)

دفتر آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (U.S. Securities and Exchange Commission – SEC) روز دوشنبه یک اطلاعیه صادر کرد و از سرمایه‌گذاران خواست تا ریسک‌های مرتبط با محصولات قابل معامله در بورس (ETPs) بیت‌ کوین (Bitcoin) و اتر (Ether)، از جمله صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFs)، را در نظر بگیرند. این کمیسیون خاطرنشان کرد:

“سرمایه‌گذاران باید درک کنند که بیت ‌کوین و اتر گزینه‌های سرمایه‌گذاری بسیار پرریسکی هستند. این ریسک‌ها شامل مواقعی است که از طریق یک محصول قابل معامله در بورس (ETP) به آن‌ها دسترسی پیدا می‌شود. سرمایه‌گذاران باید به نوسانات قیمت بیت ‌کوین و اتر توجه داشته باشند.”

این نهاد نظارتی توضیح داد که بیت ‌کوین و اتر دارایی‌های دیجیتالی هستند که از طریق فناوری بلاکچین منتقل می‌شوند و ارزش آن‌ها به طور قابل توجهی نوسان دارد. دو نوع ETP برای دسترسی به این دارایی‌ها وجود دارد: ETPهای مبتنی بر معاملات آتی بیت ‌کوین و اتر که قراردادهای آتی را در اختیار دارند و ETPهای مبتنی بر بازار نقدی که مستقیماً این دارایی‌ها را نگه می‌دارند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار هشدار داد که ETPهای مبتنی بر بازار نقدی بیت‌ کوین و اتر در معرض ریسک‌هایی همچون نوسانات قیمت و کلاهبرداری احتمالی در بازارهای غیرقانونی قرار دارند. این نهاد نظارتی تأکید کرد که “ETPهای نقدی بیت‌ کوین و اتر به عنوان شرکت‌های سرمایه‌گذاری طبق قانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سال ۱۹۴۰ ثبت نشده‌اند.” بنابراین، از حمایت‌های مرتبط با نگهداری و ارزیابی دارایی که در مورد ETFها و صندوق‌های مشترک اعمال می‌شود، برخوردار نیستند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) همچنین به ریسک‌های بالقوه مرتبط با ETPهای نقدی، از جمله انحراف قیمت سهام ETP از دارایی‌های رمزارزی پایه، نبود نظارت قانونی و هزینه‌های حامیان که به مرور زمان ارزش سهام را کاهش می‌دهد، اشاره کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تأکید کرد:  “ETPهای نقدی بیت‌ کوین یا اتر ممکن است ویژگی‌های منحصر به فرد و ریسک‌های بیشتری نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها داشته باشند” و توصیه کرد:

“لازم است که قبل از سرمایه‌گذاری، نحوه تطابق هر سرمایه‌گذاری را با برنامه کلی سرمایه‌گذاری خود در نظر بگیرید.”

این نهاد بر اهمیت بررسی اسناد افشای اطلاعات برای درک جامع ریسک‌های موجود تأکید کرد.

نظر شما در مورد هشدارهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد بیت کوین و ETPهای اتر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درباره خطرات ETF بیت کوین و اتر هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.