اوپک چشم‌انداز رشد تقاضای جهانی نفت در سال‌های 2024 و 2025 را کاهش داد

اوپک چشم‌انداز رشد تقاضای جهانی نفت در سال‌های 2024 و 2025 را کاهش داد
آنچه در این مقاله میخوانید

اوپک روز سه‌شنبه پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت در سال 2024 را اصلاح کرد و دومین ماه متوالی تعدیل نزولی را رقم زد. چشم‌انداز به روز شده منعکس‌کننده داده‌های دریافتی در سال جاری است که حاکی از کاهش سرعت رشد تقاضا در سال آینده است.

کاهش پیش‌بینی چالش ادامه‌دار اوپک پلاس را که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانی مانند روسیه می‌شود، در مدیریت بازار نفت نشان می‌دهد.

اخیرا، اوپک پلاس برنامه‌های افزایش تولید نفت را پس از رسیدن قیمت‌ها به پایین‌ترین حد خود در سال 2024 به تعویق انداخت.

اوپک در گزارش ماهانه خود افزایش تقاضای جهانی نفت را به میزان 2.03 میلیون بشکه در روز در سال 2024 پیش‌بینی کرد که کمتر از 2.11 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی شده بود.

بخش عمده کاهش رتبه از چین حاصل می‌شود، جایی که انتظار می‌رود رشد تقاضا در سال 2024 به 650000 بشکه در روز برسد که کمتر از برآورد قبلی 700000 بشکه در روز است.

اوپک خاطرنشان کرد که اقتصاد چین با چالش‌های اقتصادی و تغییر به سمت منابع انرژی پاک دست و پنجه نرم می‌کند.

اوپک در گزارش خود خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رشد اقتصادی چین همچنان به خوبی مورد حمایت قرار گیرد، اما افزود که مشکلات بخش املاک و مستغلات و استفاده فزاینده از کامیون‌های LNG و خودروهای الکتریکی می‌تواند تقاضا برای گازوئیل و بنزین را کاهش دهد.

اوپک همچنین برآورد رشد تقاضای جهانی نفت برای سال 2025 را کاهش داد و از پیش‌بینی قبلی 1.78 میلیون بشکه‌ای به 1.74 میلیون بشکه در روز رساند.

در یادداشتی به مشتریان این هفته، تحلیلگران مورگان استنلی پیش‌بینی خود از نفت خام برنت را برای سه ماهه آینده کاهش دادند. این بانک معتقد است که بازار جهانی نفت با دوره‌ای از ضعف تقاضا مواجه است.

دیدگاه خود را درباره اوپک چشم‌انداز رشد تقاضای جهانی نفت در سال‌های 2024 و 2025 را کاهش داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.