تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا می‌خوانیم:

  • مطالبات بیکاری در بریتانیا از 102,300 به 23,700 کاهش یافت.
  • پس از انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر کاهش یافت.
  • اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم آمریکا در روز چهارشنبه ناچیز باشد.

تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) نشان می‌دهد که به دلیل انتشار داده‌های مثبت اشتغال در بریتانیا، یک بازگشت کوتاه‌مدت رخ داده است. با این حال، همچنان به دلیل تقویت دلار پیش از انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا در روز چهارشنبه، روند نزولی حفظ شده است.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که بازار کار بریتانیا با وجود نرخ‌های بهره بالا عمدتاً مقاوم باقی مانده است. با وجود کمی ضعف، اشتغال همچنان در سطح بالایی قرار دارد. به طور خاص، تعداد مطالبات بیکاری به شدت از ۱۰۲,۳۰۰ به ۲۳,۷۰۰ کاهش یافته است. با این حال، رشد دستمزدها به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسیده است، که از کاهش نرخ‌های بهره بیشتر توسط بانک انگلستان (BoE) حمایت می‌کند.

کارشناسان معتقدند که بانک انگلستان به کاهش نرخ‌های بهره ادامه خواهد داد، اما این کار را به تدریج انجام خواهد داد. به همین ترتیب، گزارش شغلی روز جمعه، دلار را تقویت کرد، چون ترکیبی از ضعف و قدرت را نشان داد. بازار کار ایالات متحده در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. رشد شغل‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته و نرخ بیکاری افزایش یافته است، که این روند انتظارات برای کاهش نرخ بهره را تقویت کرده است.

با این حال، همچنان بحث‌هایی در مورد این که کاهش نرخ بهره بزرگ یا کوچک خواهد بود وجود دارد. پس از انتشار گزارش مشاغل غیرکشاورزی (nonfarm payrolls)، احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره کاهش یافت، چون نرخ بیکاری کاهش پیدا کرد. با این حال، یک گزارش مهم دیگر ممکن است این چشم‌انداز را تغییر دهد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که ارقام تورم در روز چهارشنبه کمتر از حد انتظار باشد. ممکن است نرخ سالانه به ۲.۶ درصد برسد، که به هدف ۲ درصد نزدیک‌تر است. کاهش تورم بیشتر از حد انتظار می‌تواند احتمال کاهش نرخ بهره بزرگ را افزایش دهد. در غیر این صورت، احتمالاً فدرال رزرو (Fed) به یک کاهش کوچک نرخ بهره رضایت خواهد داد.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

سرمایه گذاران به بررسی ارقام مربوط به اشتغال در بریتانیا ادامه می‌دهند چون امروز هیچ گزارش کلیدی دیگری منتشر نخواهد شد.

تحلیل تکنیکال قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: عقب‌نشینی صعودی می‌تواند در میانگین متحرک ساده 30 روزه (30-SMA) متوقف شود

GBPUSD 4-hour chart
نمودار 4 ساعته قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) در حال افزایش است تا مجدداً میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه (30-SMA) را آزمایش کند. با این حال، تمایل نزولی همچنان باقی است چون این جفت ارز زیر میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه معامله می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز زیر ۵۰ قرار دارد. به طور خاص، زمانی که قیمت به سطح کلیدی ۱.۳۲۰۰ بازگشت، خرس‌ها (فروشندگان) قدرت زیادی نشان دادند. قیمت با یک کندل قوی نزولی به سمت پایین برگشت و به زیر میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه سقوط کرد.

قبل از این که خرس‌ها دوباره وارد بازار شوند، حرکت فعلی ممکن است به میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه برسد. اگر خرس‌ها بازگردند، قیمت احتمالاً به سمت یک منطقه حمایتی قوی که شامل سطح ۰.۵ فیبوناچی (Fib) و سطوح کلیدی روانی ۱.۳۰۰۰ است، سقوط خواهد کرد. کاهش قیمت به زیر این محدوده حمایتی باعث تقویت تمایل نزولی خواهد شد.

دیدگاه خود را درباره تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.