گزارش روزانه بازار فارکس، 21 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 21 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در آستانه انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا، ارزش سهام آسیا در طول شب کاهش یافت.
  • آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) بریتانیا امروز صبح کمتر از حد انتظار بود.
  • ناکاگاوا، عضو هیئت مدیره بانک ژاپن نشان داد که زمینه برای وضع نرخ‌های بهره بالاتر در ژاپن وجود دارد.

اخبار بازار فارکس، 21 شهریور 1403 (11 سپتامبر 2024)

  • ارزش سهام آسیا شب گذشته کاهش یافت، در حالی که پیش از انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده که امروز در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت بریتانیا (BST) منتشر می‌شود، ارزش قراردادهای آتی شاخص S&P 500 افزایش یافت. فعالان بازار انتظار دارند که شاخص CPI به میزان ۰.۳ درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) افزایش یابد، در حالی که تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) پیش‌بینی می‌کند که این افزایش تنها ۰.۱ درصد نسبت به ماه گذشته باشد. با این وجود، تیم تحقیقات بارکلیز این گزارش را به اندازه گزارش اشتغال غیرکشاورزی (NFP) هفته گذشته مهم نمی‌دانند، چون فعالان بازار اکنون تا حد زیادی احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را کنار گذاشته است. با این حال، بخش معاملاتی بارکلیز (Barclays Trading) معتقد است که اگر رقم منتشر شده کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد، بازار ممکن است کمی تمایل به فروش دلار آمریکا داشته باشد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • داده‌های رشد اقتصادی بریتانیا امروز صبح کمتر از انتظارات بود، به طوری که رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) با رقم ۰ درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) در مقابل پیش‌بینی افزایش ۰.۲ درصد نسبت به ماه گذشته ثبت شد. خروجی بخش خدمات مطابق با پیش‌بینی‌های ما که کمتر از اتفاق نظر بود، ۰.۱ درصد اعلام شد (پیش‌بینی بارکلیز ۰.۱ درصد، بلومبرگ ۰.۲ درصد)، اما قدرتی که ما در شاخص تولید، بر اساس شاخص‌های مدیران خرید (PMIs) انتظار داشتیم، محقق نشد و با کاهش ۰.۸ درصد نسبت به ماه گذشته (پیش‌بینی بارکلیز +۰.۸ درصد، بلومبرگ +۰.۳ درصد) مواجه شد. پس از انتشار این داده‌ها، ارزش پوند (GBP) کمی تضعیف شد و ارزش جفت ارز یورو به پوند (EURGBP) تا ۰.۱۵ درصد افزایش یافت. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • در ژاپن، ناکاگاوا (Nakagawa)، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی ژاپن (BoJ)، اعلام کرد که بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره خود ادامه خواهد داد، مشروط بر این که اقتصاد مطابق با انتظارات عمل کند. او اظهار داشت که نرخ فعلی را «بسیار پایین» می‌بیند و فضای بیشتری برای افزایش‌های بیشتر وجود دارد. به دنبال این خبر، ارزش ین ژاپن (JPY) تقویت شد و ارزش جفت ارز دلار آمریکا به ین (USDJPY) به ۱۴۱.۴۰ کاهش یافت که معادل ۱ درصد کاهش در روز است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 21 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.