با فرار سرمایه‌گذاران آمریکایی از هوش مصنوعی و حباب‌های بورس، قیمت طلا به 2,950 دلار خواهد رسید

با فرار سرمایه‌گذاران آمریکایی از هوش مصنوعی و حباب‌های بورس، قیمت طلا به 2,950 دلار خواهد رسید
آنچه در این مقاله میخوانید

آدام همیلتون (Adam Hamilton)، بنیان‌گذار شرکت مشاوره مالی زیل اینتلیجنس (Zeal Intelligence)، پیش‌بینی می‌کند که همچنان که سرمایه‌گذاران آمریکایی به سرمایه‌گذاری روی طلا روی می‌آورند و از سهام‌های سنتی و ترکیدن حباب هوش مصنوعی (AI) فاصله می‌گیرند، قیمت طلا افزایش خواهد یافت. همیلتون توضیح داد که طلا این افزایش قیمت را بدون این عامل اصلی تقاضا تجربه کرده است و تأکید کرد که این شرایطی بسیار صعودی بود.

تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که همچنان که معامله‌گران آمریکایی به دنبال تنوع بخشیدن به سبد سرمایه خود و دوری از سهام و هوش مصنوعی هستند، ممکن است قیمت طلا باز هم افزایش یابد

طلا ممکن است هنوز توانایی ادامه افزایش قیمت را در شرایط ژئوپلیتیک و اقتصادی کنونی داشته باشد. به گفته آدام همیلتون (Adam Hamilton)، بنیان‌گذار شرکت زیل اینتلیجنس (Zeal Intelligence)، همچنان که آمریکایی‌ها به فلزات گران‌بها روی می‌آورند و در حالی که حباب بازار سهام و هوش مصنوعی (AI) می‌ترکد، قیمت طلا آماده است تا به روند صعودی خود ادامه دهد.

در مقاله‌ای که در سایت Mining.com منتشر شده، همیلتون اعلام می‌کند که قیمت طلا که به این سطح رسیده است، در کمتر از ۱۱ ماه ۳۸.۷ درصد افزایش یافته و چندین رکورد تاریخی را بدون حضور عوامل معمول پشت این افزایش به ثبت رسانده است.

او اعلام کرد که این بازار صعودی طلا عمدتاً توسط سرمایه‌گذاران چینی و بانک‌های مرکزی به همراه مشارکت سفته‌بازان قراردادهای آتی طلا هدایت شده است. او توضیح داد که تقاضا در کوتاه‌مدت بعید است کاهش یابد، چرا که بازارهای سهام دچار بحران شده‌اند در حالی که قیمت طلا بر حسب یوان همچنان افزایش می‌یابد.

محبوبیت طلا همچنین به پیش‌بینی‌های بدبینانه درباره دلار آمریکا مربوط می‌شود. همیلتون (Hamilton) اعلام کرد:

“با ادامه هزینه‌های خارج از کنترل دولت آمریکا که بدهی شگفت‌انگیز ایالات متحده را افزایش می‌دهد، در حالی که هزینه‌های بهره خزانه‌داری نیز به شدت افزایش می‌یابد، چشم‌انداز فاندامنتال دلار آمریکا به‌طرز ناامیدکننده‌ای نزولی است. هیچ چیز بهتر از طلا برای مقابله با تورم و کاهش ارزش ارزهای فیات که به‌صورت جهانی شایع شده‌اند، کارآمد نیست.”

اگر ۱۰۰ میلیارد دلار – چیزی که همیلتون آن را “پول خرد” می‌نامد – از بازار سهام به سمت جایگزین‌های طلا سرازیر شود، این موضوع، به همراه بازگشت تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران آمریکایی، ممکن است قیمت طلا را به بیش از ۲,۹۵۰ دلار برساند. با این حال، همیلتون اظهار داشت که سودهای بازار صعودی حتی بیشتر خواهد بود، چون سرمایه‌گذاران سهام به “چندین ماه، اگر نه سال‌ها” نیاز خواهند داشت تا حتی تخصیص‌های کوچک ۱ درصد طلا را دوباره برقرار کنند.

تحلیلگران و بانک‌های دیگر نیز افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده‌اند. اخیراً تحلیلگران گلدمن ساکس (Goldman Sachs) اعلام کردند که با اطمینان بالایی انتظار دارند قیمت طلا تا سال آینده به ۲,۷۰۰ دلار در هر اونس برسد.

نظر شما در مورد احتمال تداوم بازار گاوی طلا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با فرار سرمایه‌گذاران آمریکایی از هوش مصنوعی و حباب‌های بورس، قیمت طلا به 2,950 دلار خواهد رسید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.